Mijn Communities
Help
Jeroen de Vree1
CONTRIBUTOR **

wens: aantal posities bij geboortenaam aanpassen (invoercode P00301)

door Jeroen de Vree1
Status: Afgewezen

Het aantal posities bij geboortedatum is in de database Beaufort vastgezet met 25 posities.

Graag uitbreiden naar 34 posities, gelijk aan de uitvoercode Youforce 02301

 

Met vriendelijke groet,

Jeroen de Vree

7 Opmerkingen
door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hartelijk dank voor dit idee.

Dit vereist een aanpassing in het datamodel hetgeen een grote impact heeft (met name voor in huis klanten). Om die reden zullen we hier op korte termijn geen invulling aangeven.  

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Afgewezen
 
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen @Frank JHM Poell ,

 

Ik zou graag zien dat de wens van @Jeroen de Vree1 weer een andere status krijgt (in onderzoek o.i.d). Je geeft aan dat de in huis klanten hier het meest last van hebben. Wij hebben meerdere medewerkers met een geboorte naam die langer is dan standaard. Met name de meer "luxe" namen of van buitenlandse afkomst hebben de neiging om richting of over de 25 karakters te gaan. Zo had ik vanochtend een nieuwe medewerker waarvan de geboortenaam alleen al 34 posities heeft. Dit heeft als nadeel dat de medewerker nu met een onvolledige weergave van de achternaam in meerdere systemen staat. Dit is slordig!

 

Kan je aangeven wat de problemen zijn om dit bijvoorbeeld op te hogen naar 45 of 50? Het veld wordt groter, waardoor er geen data verloren gaat. Of correspondeert dit met allemaal andere velden die op hun beurt dan ook vergroot moeten worden?

 

 

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

Hetzelfde geldt ook voor de straatnaam P01014 en P00365. We dienen deze nu ook af te korten.

door Frank JHM Poell

Hallo @Raymond_de_Rozario

De pijn zit hem vooral in de ondersteuning van zowel online- als inhuis klanten. Voor online is een datamodelwijziging relatief eenvoudig door te voeren aangezien dit centraal door Visma|Raet wordt gedaan. Voor inhuis klanten -die dergelijke datamodelwijzigingen zelf moeten doorvoeren- blijkt dat veel lastiger. 
Los van het datamodel heeft het verlengen inderdaad ook impact op andere facetten van Beaufort. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verlengen van andere gerelateerde rubrieken zoals partnernaam, de impact op de automatisch gegenereerde samengestelde naam, mogelijke weergave issues op bv prints/verslagen en de eventuele impact op import/export c.q. ontvangende partijen. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hallo @Frank JHM Poell ,

 

Ik besef mij ook volledig dat een dergelijke wijziging niet eenvoudig zal zijn, maar vraag alleen of er dieper kan worden gekeken naar het issue. Natuurlijk zal dit ook afgesproken moeten worden met onze eigen ontvangende partijen. Ik heb nu een medewerker waarbij meer dan 25% van de naam wegvalt. En de kans dat iets dergelijks weer gebeurd, is aannemelijk. 

RobZuethof
CHAMPION **
door RobZuethof

@Frank JHM Poell   aangezien het aantal in-huis klanten aan het uitsterven is, graag dit verzoek heroverwegen.