Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Toevoegen nieuwe MI-gebruiker eenvoudiger en vooral sneller

door Raymond_de_Rozario
Status: Bekend probleem

Het proces om een medewerker toe te voegen als MI-gebruiker vind ik nogal omslachtig:

 

Eerst moet ik binnen Selfservice via Beheer, Gebruikersdefinitie, kijken of deze medewerker als eindgebruiker voorkomt. Zo niet dan moet ik deze eerst aanmaken. Daarna moet ik binnen het tabblad Autorisatie een nieuwe gebruikersrol aanmaken voor de managementinformatie. Hierna moet ik meestal een halve dag of langer (meestal langer) wachten, voordat deze binnen het Managementinformatie Gebruikersoverzicht verschijnt. 

 

Ik snap dat dit niet realtime kan worden gesynchroniseerd, maar dit hoeft niet zo lang te duren

 

3 Opmerkingen
MSchopman
VISMA
door MSchopman (Bijgewerkt ‎07-07-2022 12:30 door MSchopman VISMA )
Status changed to: Status: Bekend probleem

Dit is (helaas) een bekende uitdaging met de klassieke oplossing en door de achterliggende infrastructuur zijn verbeteringen hier niet binnen handbereik.

 

We hebben met Youforce Reporting voor een andere oplossing gekozen en maken gebruik van Youforce Policy Management waarmee op een eenvoudigere, snellere en centrale manier kan worden gewerkt met rollen, gebruikers en permissies. 

 

Mochten jullie nog geen gebruik van Youforce Reporting maken? We hebben op onze Youforce Reporting community een aantal artikelen en videos staan met laagdrempelige instructies om aan de slag te gaan.

 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Youforce Reporting (Power BI) is een bekende oplossing die inderdaad vele malen sneller een gebruiker kan worden toegevoegd. Op het moment dat wij over zijn gegaan naar BOL (begin april) waren alle rapporten al overgezet van Impromptu naar MS Reports. Als toentertijd al bekend was geweest dat Power BI de nieuwe reporting tool zou worden...

MSchopman
VISMA
door MSchopman

Helaas zaten wij op dat moment midden in de voorbereiding om dit op een juiste en zorgvuldige manier te communiceren naar de buitenwereld en was het ook nog niet zeker dat Youforce Reporting op alle vlakken invulling kon bieden aan de behoefte die speelt bij een Impromptu gebruiker; vaak met iets meer toegang tot de database dan een online klant.

 

Omdat reporting wordt gezien als een cruciaal bedrijfskritisch onderdeel moesten wij hier op een uiterst voorzichtige manier mee om gaan en zeker zijn dat wat we wilden leveren ook daadwerkelijk konden leveren.

 

Inmiddels zijn we een stuk wijzer maar in April was die zekerheid er helaas nog niet.