Mijn Communities
Help
Jan vdW
CONTRIBUTOR ***

Aangifte Wisselend gebruik zakelijk auto in Loonaangifte

door Jan vdW
Status: Realisatie waarschijnlijk

Onze klantmanager bij de Belastingdienst " eist " van ons, voor de drie organisaties waar we salarisadministratie voor voeren, dat er maandelijks € 25 per bedrijfsauto, die wisselende gebruikers hebben, wordt aangegeven in de loonaangiften.

 

Momenteel dient dit gedaan te worden middels handmatig ingrijpen op de loonaangifte en daarnaast een handmatige betaling van het verschuldigde bedrag richting de Belastingdienst.

 

Kan er in Gemal een functionaliteit ingericht worden waarbij een en ander standaard in de loonaangifte opgenomen wordt?

Daardoor wordt " vergeten van handmatig ingrijpen " voorkomen. dit scheelt ook mogelijke boetes.

 

Het duidelijkst zou zijn als ingericht kan worden op basis van kenteken van de auto, begindatum, einddatum, waarbij er alleen de wijzigingen in een maand opgevoerd hoeven te worden.

 

Bij voorkeur indien er ook een terugwerkende kracht functie aangekoppeld is / kan worden.

1 Opmerking
door Evert van Manen
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

We gaan deze wens honoreren. Ik zie bij de stemmers ook dat dit (vaker) voorkomt in de CAO Gemeente zo lijkt het en ook wel verklaarbaar. Daar waar we eerder een call hebben gesloten dit niet nodig te vinden lijkt het nu een must te zijn om maandelijks de heffing door te geven. Ik neem deze wens op onze backlog over, tijdstip uitvoering kan ik nog niet duiden.