Mijn Communities
Help
Gijs-van-Donkersgoed
CONTRIBUTOR ***

Betalingen samenvoegen maar salarisstroken niet samenvoegen

door Gijs-van-Donkersgoed
Status: Nieuw

Met werkgeverscode 31108 kan er gekozen worden in:

0 =Niet samenvoegen (standaard)
1 =Salarisspecificatie en betalingen samenvoegen

 

Omdat vanaf oktober 2024 de werkgeversstroken niet meer beschikbaar zijn is het wenselijk om een optie te hebben waar de salarisspecificaties niet worden samengevoegd maar waar de betalingen/verrekeningen wel worden samengevoegd.

 

Daarmee kan de werkgever een keuze maken en kan zo het issue/problemen m.b.t. de verrekeningen van vorderingen maar ook in de verwerking van loonbeslagen worden opgelost. 

 

Zie ook jullie suggestie m.b.t. dit onderwerp die is vermeld in het nieuws bericht "Samengevoegde stroken en RSM in oktober 2024" van 16-08-20224 10:27 door Evert van Manen.

2 Opmerkingen
Edwin50
CONTRIBUTOR ***
door Edwin50

Daarnaast de wens om ook zoals op de oude wg-strook het dienstverbandnummer te kunnen vermelden op het pdf-exemplaar van de mdw. Helaas is dit nu niet in de module RSM aan te sturen. Een tussenoplossing is om de code 02950 (code gekoppeld dienstverband) in blok 1 onderaan de strook te laten tonen via GEMAL Direct --> Werkgevergegevens --> Overzichten en bestanden --> Inrichting salarisspecificatie --> Invoercode blok 1. Echter biedt dit voor de mdw niet de duidelijkheid die er voorheen wel was.

 

Edwin50_0-1728889311384.png

M.vr.gr.

Edwin Treffers

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Edwin50  Ik ben geen dagelijkse gebruiker van Gemal meer, maar als mijn geheugen me niet in de steek laat is er niet per definitie een relatie tussen dienstverbandnummers in Beaufort en Gemal. Volgens mij neemt Gemal alleen de actieve dienstverbanden mee in de nummering van dienstverbanden, en kan deze dus afwijken van die van Beaufort? Dat zou er dus zo uit kunnen zien:

statuspers.nr.dvb Bo4dvb Gemal
uit dienst1020301-
uit dienst1020302-
in dienst10203031
uit dienst1020304-
in dienst10203052

 

Er is hierbij dan -voor medewerker- geen relatie tussen Beaufort en Gemal (salarisstrook) te ontdekken. Welke meerwaarde zie jij dan in het tonen van het dienstverbandnummer op de salarisstrook?