Mijn Communities
Help
Maurice van de Pol
CHAMPION **

Controleoverzicht loonaangifte uitbreiden

door Maurice van de Pol
Status: Alternatief aanwezig

Het controleoverzicht is eigenlijk al sinds jaar en dag onvolledig. Vanwege audit-vereisten moeten we de berekende premies o.b.v. de premiegrondslagen maandelijks controleren. Daarvoor ontbreken op het controleoverzicht de grondslagen van de ZVW en de gedifferentieerde Werkhervattingskas.

 

Graag het controleoverzicht uitbreiden met de codes 1788, 1789 en 1684.

6 Opmerkingen
door Evert van Manen
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Dag Maurice, deze aanpassing gaan we niet doen op het huidige controle overzicht loonaangifte zoals dat in Salaris Dossier Online zichtbaar is. 

 

Aangezien dit overzicht op korte termijn ook in Youforce Reporting beschikbaar komt gaan we je wens daarin opnemen. Deze rapportage kun je zelf ook evnt. gebruiken om extra codes op te halen uit jouw database van Reporting.

 

De status van je wens heb ik aangepast in 'alternatief aanwezig' , maar de status voor de route naar SDOL is eigenlijk 'nee' , omdat het oude overzicht niet meer wordt aangepast.

Maurice van de Pol
CHAMPION **
door Maurice van de Pol

@Evert van Manen Bedankt voor je reactie. Prima als er binnenkort een beter alternatief beschikbaar komt.

HeleenMogezomp
CHAMPION **
door HeleenMogezomp

@Evert van Manen   Mag ik er vanuit gaan dat het overzicht zoals dat in SalarisDossier is opgenomen blijft bestaan? Wij hebben dit overzicht in PDF nodig om aan te leveren bij de accountants.

door Evert van Manen

@HeleenMogezomp Dag Heleen, voorlopig blijft dit overzicht zeker nog bestaan. Ik begrijp dat een bevroren pdf in dezen wenselijk is ? Als en wanneer wij de overgang naar alleen reporting willen doen, moet de database waaruit het overzicht in reporting wordt gemaakt, geaccepteerd worden/zijn, ook door accountants.

HeleenMogezomp
CHAMPION **
door HeleenMogezomp

@Evert van Manen  Een bevroren PDF is voor meerdere overzichten wenselijk voor de accountant. Zij willen zeker weten dat bestanden niet bewerkt zijn. Naast de PDF bestanden (de betaalstaat , de betaalstaat afdrachten, controle overzicht loonaangifte, standaard journaalpost en resultatenoverzicht (cumulatief) ) leveren wij ook bestande aan in Excel (bijvoorbeeld de loonstaat in CSV). 

Overigens vind ik het zelf ook wel eens prettig om het even na te kijken op een resultatenoverzicht. In rapportages kunnen vrij gemakkelijk bedragen van uitvoercodes verloren gaan als de selectie niet juist is. 

door Evert van Manen

@HeleenMogezomp Dag Heleen, dank voor je opmerking en daar gaan we zeker rekening mee houden. Het overzicht in Reporting is wel zo gebouwd, dat je hetzelfde in één oogopslag kunt zien; ipv een ander pdfje te openen van een andere periode, kun je in reporting dit sneller doen door de periode aan te passen in de zoekknoppen bovenaan, soortgelijk als msg alleen kun je daarin eenvouding gewenste uitvoercodes toevoegen zoals bijv de wens van Maurice hierboven gedaan.

Je opmerking nemen we ter harte!