Mijn Communities
Help
jolandazwier
CHAMPION *

Dichte salarisenveloppen met enkel open venster werknemer adressering

door jolandazwier
Status: In onderzoek

Regelmatig ontvangen wij de salarisstroken (geleverd in gesloten envelop) welke wij per post versturen naar de medewerker retour, aangezien PostNL de adresgegevens van de werkgever gebruikt i.p.v. de werknemer. 

Een idee om enveloppen te gebruiken met enkel een open venster bij de werknemersadressering, zodat dit niet meer fout gaat.

5 Opmerkingen
door Evert van Manen
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Dag Jolanda, we gaan deze wens helaas niet honoreren. We willen nog steeds toewerken naar een reductie van papiergebruik en zien ook een afname daarvan. We moesten het printen van stroken wel mogelijk maken voor de RSM-strook, maar eigenlijk is alles digitaal beschikbaar. We zijn in 2023 van 6 verwerkingsvormen naar de huidige gesloten envelop port betaald gegaan: de open envelop gaan we niet herintroduceren. De aanleiding is een foute afhandeling bij bezorging lees ik? Misschien moet je aan PostNL vragen waarom dit regelmatig fout gaat.

jolandazwier
CHAMPION *
door jolandazwier

Goedemorgen @Evert  , dit lijkt het beroemde van het kastje naar de muur verhaal. PostNL stuurt me door naar jullie en jullie leggen de bal weer terug bij PostNL. Ook wij streven naar zo min mogelijk gebruik van papieren stroken, het gaat dan ook maar om enkele stroken per maand. (Bij de jaaropgaven zijn dit er wel veel meer.)

Jammer dat jullie niet voor een ander type envelop met enkel venster kunnen gaan (wellicht in kosten nog goedkoper). De enige oplossing voor ons is om het venster met de werkgeversgegevens met een sticker af te plakken om te voorkomen dat de machines van PostNL de verkeerde adressen pakt.

Bedankt voor je reactie.

 

Gijs-van-Donkersgoed
CONTRIBUTOR ***
door Gijs-van-Donkersgoed

Hallo @jolandazwier en @Evert van Manen , het probleem met Post NL en retour komen van salarisstroken hebben wij ook af en toe. In 2020 en 2021 was het heel erg en heb ik een melding bij Visma|Raet aangemaakt (aanvraag #16719118). Daaruit is het volgende als reactie gekomen (zie hieronder) : het verzoek van Post NL om de straat/postbus, nummer, postcode en woonplaats op één regel linksboven bij het afzender adres aan te geven!

 

Dit is vanuit Visma|Raet niet opgepakt. En ik snap dat dit niet meer op de "oude" strook gaat gebeuren. Wij werken nog met de oude strook en nog niet met de RSM strook. Nu heb ik begrepen dat bij de RSM strook er wordt gewerkt met een voorblad. Kan op dat voorblad, als dat nog niet zo is, het afzender adres conform verzoek Post NL worden afgedrukt?

 

Hopelijk is dan het hierboven genoemde probleem opgelost... 

 

In de release notes Payroll Gemal 2024-05/01 staat vermeld "De layout van de salarisstrook kun je naar wens aanpassen en je kunt bijvoorbeeld de adresgegevens op een andere plaats neerzetten op de strook. Dit heeft geen invloed op de te printen stroken. In de envelop zit een voorblad met een hard gecodeerde plaats voor de adresgegevens."

 

Tekst uit aanvraag #16719118:

GijsvanDonkersgoed_0-1724833066420.png

 

door Evert van Manen
Status changed to: Status: In onderzoek

@jolandazwier @Gijs-van-Donkersgoed Gisteren met collega hierover gesproken en wellicht moet wij toch een aanpassing doen op de papier strook. Collega neemt deze wens over en gaat in overleg met Paragon/PostNL om te komen tot een gewijzigde afzender (die op 1 regel zou moeten en het liefst onderstreept zodat de machine van deze afzender negeert). Status in onderzoek omdat hij dit ter hand gaat nemen met zijn team. De aanpassing zal dan waarschijnlijk bij de geprinte RSM stroken worden gewijzigd. Excuses voor eerdere afwijziging, maar de volhouder wint, zal ik maar zeggen. Wens wordt dus vervolgd..

jolandazwier
CHAMPION *
door jolandazwier

@Evert van Manen dat is goed nieuws! Dank dat jullie hier alsnog een vervolg aan geven. We wachten de ontwikkelingen verder af.

(@Gijs-van-Donkersgoed bedankt voor je bijdrage.)