Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Gemal mogelijkheid om afkoopbedrag ORT-verlof (CAO VVT) te muteren voor uitbetaling in 3 keer met uit-dienst bewaking (PRG-I-45)

door Former Member
Status: Alternatief aanwezig

Onze onvolprezen CAO heeft een afkoopregeling bedacht die qua berekening heel ingewikkeld is maar ook qua uitvoering.

Het uiteindelijk overeengekomen afkoopbedrag moet worden betaald in 3 delen - beoogd is: 

mei 2017 -1e deel,  

februari 2018 -2e deel,

februari 2019 -3e en laatste deel 

vraag:-kan in GEMAL een totaalbedrag worden ingevoerd met daarbij aan te geven dat dit in de maand februari (of anders) van enig jaar moet worden uitbetaald, met daarbij bewaking als iemand uit dienst gaat, zodat dan het saldo in 1 keer wordt afgerekend? Iets als lening dus, maar dan omgekeerd? Een saldo invoeren en een jaaruitbetalingsbedrag zou dan de techniek kunnen zijn?  het gaat hier om een bruto bedrag, dat niet pensioengevend is.

 

vraag is gesteld bij de GEMAL helpdesk, maar daar wordt aangegeven dat we dit maar moeten oplossen met eigen rubriekjes en bewakingen. Dat maakt het wel lastig als er iemand uit dienst gaat. de praktijk zal dan zijn dat je bij elke uit-duienst melding moet nagaan of er nog een saldo is en dat handmatig moet muteren.

 

Ik verwacht van RAET een werkbare oplossing, ook al betekent dat dat er iets in GEMAL bij gebouwd zou moeten worden.

3 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wat zou het toch fijn zijn als er aan de onderhandelingstafel een administratief onderlegd persoon zit die snapt dat compromissen tussen werkgever en werknemer nooit moeten leiden tot extra werkdruk en overlast door hun wegbezuinigde overhead. Anderzijds, dit is een CAO-regel. Dus Raet, voorkom of werk mee aan een oplossing. 😉

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

echt hè? 15-12-2016 geplaatst en op 19 juni komt men met een workaround?   die heb ik inmiddels zelf al bedacht en uitgewerkt, maar toch bedankt voor de snelle reactie..

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Was het zo laat beantwoorden maar een incident, maar helaas. Er wordt hier gevraagd om een nuttige aanpassing van de systemen op basis van een CAO-afspraak, die wordt afgedaan met een workaround. En dat is jammer (en frustrerend voor iedereen die de ijdele hoop heeft dat Raet daadwerkelijke oplossingen biedt).