Mijn Communities
Help
MarcelS
CONTRIBUTOR ***

Herrekening afroepgegevens in een Proefproductie

door MarcelS
Status: Gerealiseerd

Helaas is het niet mogelijk om nav de CAO wijzigingen de Eenmalige uitkering en Salariswijziging twk 2021 in een Proefproductie uit te voeren en controleren op juistheid!! In de Gemal releasenotes wordt aangegeven dat je voor de salarisproductie een herrekening in de afroepgegevens moet vastleggen en hoe je dat moet doen. Deze optie ontbreekt echter in de afroepgegevens van een proefproductie. Deze optie is ook in een proefproductie wel wenselijk.

5 Opmerkingen
door Bas Menken - Gemeente Leiden

Wij hebben dit omzeild door de proefproductie via beaufort te doen en dan de rubriek P00475(Beginperiode herrek.) op 202111 te zetten

MarcelS
CONTRIBUTOR ***
door MarcelS

@Bas Menken - Gemeente Leiden dankjewel Bas, deze oplossing had ik ook gekregen, maar dan deze UC in Gemal proefomgeving aan te sturen. Maar dat is op werknemers nivo dat je dat moet muteren! Hoe krijg je het in beaufort dan zo geregeld dat er voor alle werknemers in de Proefproductie een berekening wordt uitgevoerd?

door Bas Menken - Gemeente Leiden

@MarcelS  Je kan de rubriek P00475 collectief muteren. Je moet dan ook wel de proefproductie direct vanuit beaufort doen. Als je dat nog niet eerder hebt gedaan dan kan de servicedesk daar wellicht mee helpen

MarcelS
CONTRIBUTOR ***
door MarcelS

@Bas Menken - Gemeente Leiden zo een vermoeden had ik al, dat je dan P00475 collectief moet muteren bij iedereen en dus ook bij werknemers die uit dienst zijn gegaan, maar nog wel recht hebben op nabetalingen!! Het is een optie om in overweging te nemen. Nogmaals dank voor de suggestie!!

door Evert van Manen
Status changed to: Status: Gerealiseerd

De noodzaak hiervoor is helder en de mogelijkheid dit snel te kunnen doen was er ook. Op 4/2/22 is dit veld ook toegevoegd aan de afroep bij een proefproductie.

 

EvertvanManen_0-1644411416498.png

zie de 4e regel 'Af te roepen beginperiode herrekening'.  Net als bij de salarisafroep over het voorgaande jaar begin je met rechtsonder op 'TWK aan' te klikken; in dit geval waarde 202111 opvoeren, daarna in de pop-up nogmaals waarna de collectieve herrekening aangestuurd is.