Mijn Communities
Help
Gijs-van-Donkersgoed
CONTRIBUTOR **

Herzien WW premie 30% WAB automatiseren voor medewerkers 21 jaar en jonger

door Gijs-van-Donkersgoed
Status: Gerealiseerd

Het gaat om de verwerking van de herziening WW premie van werknemers van 21 jaar of jonger. Dat heeft ons veel tijd gekost om handmatig uit te zoeken en te verwerken.

Alle data is in Payroll Gemal aanwezig, daarom idee/verzoek om dit te automatiseren, ondanks de complexiteit.

Welke maanden moeten die WW premie wel worden herzien en welke maanden niet (rekening houdend met die 52 uur en of we al wel of niet in die maand hoge WW premie hadden toegepast en zo voort), en dan vervolgens gaan muteren met invoercode  02170 naar waarde 3, waarde 0. Soms per maand wisselend. En dan in januari 2023 invoercode 02170 weer naar waarde 0, als december 2022 waarde 3 had.

Waren bij ons meer dan 100 dienstverbanden, en dan ben je daar wel een hele tijd mee bezig. En doordat het nu handmatig werk is, is het heel foutgevoelig.

Zie ook release notes Payroll Gemal 2022-10/6 WAB - Automatisch herzien WW premie (opdracht 4694) en 2022-12/5.

Foutieve aansturing herzien WW premie 30% WAB 

4 Opmerkingen
Hans Meijer 1
CONTRIBUTOR **
door Hans Meijer 1

Ik sluit mij bij Gijs aan. Alle benodigde gegevens zijn in Gemal aanwezig. Wij hebben honderden mutaties moeten bepalen/maken in zeer korte tijd. Ik ga er van uit dat Visma Raet dit voor het eind van het jaar volledig geautomatiseerd heeft.    

door Niek Grupstra
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

We begrijpen het grote belang voor jullie administratie en gaan onderzoeken of het technisch haalbaar is om dit te automatiseren. Indien het enigszins mogelijk is dan streven we er naar deze oplossing voor de komende jaarovergang aan te bieden.

door Niek Grupstra
Status changed to: Status: Ingepland

De realisatie van deze wens staat gepland voor release 2023-10

door Niek Grupstra
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Deze wens is geleverd in 2023-10. Zie de release notes voor nadere informatie.