Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

ORT tijdens verlof baseren op uren uitbetaalde ORT per gewerkt uur met drie ipv twee decimalen (PRG-I-173)

door Anonymous
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Voor uitbetaling van ORT tijdens verlof wordt het gemiddelde aantal uren uitbetaalde ORT per gewerkt uur bijgehouden (op basis van de opgegeven referte periode). Deze uren worden afgerond naar twee decimalen alvorens er verder wordt gerekend.

De afronding heeft naar mijn idee een te hoge impact op het uiteindelijk uitbetaalde bedrag aan ORT tijdens verlof. Bijvoorbeeld gemiddeld 0,015 uur ORT per gewerkt uur wordt afgerond naar gemiddeld 0,02 uur ORT per gewerkt uur en 0,0149 naar 0,01. Hierdoor heeft een heel klein verschil in opgebouwd recht bij 144 verlofuren per jaar en een uurloon van € 18,43 (max schaal 6) respectievelijk een bedrag van € 53,28 (144 x  € 0,37) of € 25,92 (144 x € 0,18) tot gevolg. Meestal zal het gemiddeld aantal uren uitbetaalde ORT per gewerkt uur groter zijn waardoor het verschil relatief kleiner wordt. Maar absoluut is het verschil dan nog even groot.

Mijn idee (wens) is daarom dat het gemiddelde aantal uren uitbetaalde ORT per gewerkt uur niet wordt afgerond op twee, maar op drie decimalen.

1 Opmerking
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: PRG-I-173