Mijn Communities
Help
cvanstijn
CHAMPION ***

Proefproductie bestand niet overschrijven door een andere gebruiker

door cvanstijn
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

De proefproductie is echt een geweldige uitvinding. We zijn er ook heel erg blij mee.

 

Echter we kunnen als collegae onderling niet zien wie wanneer een proefproductie opstart en het komt regelmatig voor dat je net een proefproductie hebt afgeroepen en daarna net een andere collega ook een bestand voor een proefproductie afroept binnen Beaufort en dat jouw persoon waarvoor je een proefproductie wilt afroepen is overschreven door het laatste bestand dat is afgeroepen.

 

Is het ook mogelijk dat als je zelf een bestand voor een proefproductie gaat afroepen, het niet mogelijk is dat dit bestand wordt overschreven? Of misschien dat er andere ideeen zijn om dit op te lossen. Dan horen wij dit graag. Alvast bedankt!

6 Opmerkingen
Gerdine
CHAMPION *
door Gerdine

Wij hebben afspraken gemaakt welke nummers we waarvoor gebruiken. De eerste 15 in ieder geval voor de maandproductie (proef) en eerstvolgende getallen voor een collega en daaropvolgende getallen voor mij.

L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***
door L Weegenaar

Met een proefproductie vanuit Beaufort komt die altijd in de huidige maand (regel nr. 10 nu) terecht. Als er al één staat overschrijft die 'm. Dan zal je een online proefberekening moeten gebruiken met een heel ander regelnr. 

Het blijft mijn inziens afstemmen als je gezamenlijk deze functionaliteit gebruikt.

Je kunt misschien ook altijd kiezen voor een complete afroep (alle werknemers bij de afroep) en alle medewerkers selecteren zodat ze allemaal in de XML komen. Zodoende heeft iedereen de proef. 

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

 

Ik had hiervoor een request aangemaakt bij Visma|Raet en daar werd aangegeven dat dit mogelijk aangepast kan worden door aan de kant van zowel Beaufort als bij Gemal. Zodat je hier niet meer tegenaan loopt. Het bestand dat je namelijk afroept in Beaufort wordt elke keer overschreven door de nieuwe afroep en dat zou dus mogelijk aangepast kunnen worden. 

 

Maar dat dit afhankelijk is van andere werkgevers of die hier ook in tegenaan lopen. Vanuit Visma|Raet diende ik hier dus een wens/idee voor aan te maken op de Community. Dan hoef je ook niet af te stemmen met je collegae wie wanneer een proefproductie aanmaakt.

 

door Frank JHM Poell

@cvanstijn hartelijk dank voor dit idee. 

Het is idd niet handig dat proefproductie bestanden elkaar overschrijven. Een oplossing bestrijkt zowel Beaufort als Gemal, waarbij Gemal een aangepaste benaming (bv toevoegen timestamp) om het overschrijven te voorkomen moet gaan ondersteunen.  In dat kader zet ik deze wens in eerste instantie door naar Gemal. Zodra zij dit faciliteren, zal Beaufort hierin volgen.

Bram Settels
VISMA
door Bram Settels
Status changed to: Status: In onderzoek

@cvanstijn 

In verband met de huidige technische opzet is het niet mogelijk om overschrijving van een bestand voor een proefproductie te blokkeren. Met toekomstige nieuwbouw willen wij de afroep van producties meer centraal gaan regelen. De vormgeving is echter nog in onderzoek.

Voor een individuele werknemer zou echter ook gebruik kunnen worden gemaakt van de Online proefberekening in Gemal Direct Inrichting. Met de Online Proefberekening kun je voor een individuele werknemer een proef salarisberekening maken zonder dat je een proefproductie hoeft af te roepen. Het resultaat van de salarisberekening is gelijk zichtbaar in Gemal Direct Inrichting.
De beschrijving van de Online Proefberekening is te vinden in de handleiding van Payroll Gemal, onderwerp Proefproductie, paragraaf 1.7 Online Proefberekening.

Bram Settels
VISMA
door Bram Settels
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk