Mijn Communities
Help
Guay
CONTRIBUTOR ***

Uurloon IKB

door Guay
Status: In onderzoek

In de CAO 2022-2023 is bepaald hoe de waarde van een uur IKB-verlof berekend moet worden. Per 1 januari 2023 is dat veranderd ten opzichte van voorgaande jaren en moet er gerekend worden met het salaris, salaristoelagen en IKB. Bij aankoop gedurende het kalenderjaar wordt gerekend met het salaris, salaristoelagen en IKB zoals dat geldt op 1 januari van het betreffende kalenderjaar.

Echter bij nieuwe medewerkers die na 1-1 van een jaar indienst komen wordt geen juiste uurloon berekend omdat er geen uurloon is op 1-1.

Kan dit aangepast worden zodat er dan gerekend wordt met de uurloon van de maand van indiensttreding.

4 Opmerkingen
René2
CONTRIBUTOR *
door René2

Goedemiddag,

 

Provincie Zuid--Holland heeft hetzelfde probleem.

 

door Evert van Manen
Status changed to: Status: Nieuw

Dag Guay en anderen die dit idee steunen: het lijkt er meer op dat dit niet een idee is, maar dat deze informatie call-waardig is. Daarvoor ontvangen we graag een call vanuit een klant, ik neem aan Guay dat jij dit misschien wil doen, zodat er eerder naar gekeken kan worden. Een call moet graag zo concreet mogelijk worden ingediend, medewerker(s), loonstaten ect. hetgeen voor alle calls eigenlijk geldt. Het lijkt om de CAO Provincie te gaan (altijd risicovol zo'n aanname), maar dat blijkt dan ook wel uit de call.

 

Waarom een call..

De wensen van Gemal wordt eens in de 3 maanden beoordeeld (en is recent geweest) door alle PO-ers en Analisten en dan wordt gekeken naar de impact van de klant(en) de impact van de aanpassing, de doelgroep die er voordeel aan heeft, hoeveel steun een wens heeft en dergelijk. In de praktijk maken veel duimpjes de meeste kans, mits uitvoerbaar, en laten we wensen met weinig duimpjes staan totdat een jaar later. Als er dan nog steeds weinig animo voor blijkt, wijzen we de wens pas af. 

 

Bovenstaande wens is concreter dan het niveau van een wens; dus graag een call.

door Evert van Manen
Status changed to: Status: In onderzoek

@Guay Wil je hier een call voor aanmaken met een concreet voorbeeld ervan ? Dan kunnen wij dit beter beoordelen en dit ook om eigen aannames te voorkomen. Wil je bij de call dan mijn naam erin noemen zodat de desk snapt dat de melding is aangemaakt vanuit een wens.

Guay
CONTRIBUTOR ***
door Guay

Ik heb deze berichtgeving gemist. De consultant had me juist aangeraden een idee in te schieten ipv een call omdat het systeem technisch niet kon. Ik zal alsnog een call aanmaken hierover