Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Een "conceptfase" tussen het schrijven en ondertekenen van de beoordeling. (PFMN-I-27)

door Anonymous
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Omdat een medewerker de beoordeling al kan lezen terwijl het voor de leidinggevende nog een 'work-in-progress' is, hebben we de beoordeling afgeschermd voor de medewerker waardoor deze pas ingezien kan worden wanneer het gesprek definitief is gemaakt nadat de leidinggevende heeft ondertekent voor akkoord. Een conceptfase er tussen waar de leidinggevende zijn beoordeling in concept naar de medewerker kan sturen (alleen-lezen) of dat de medewerker de beoordeling in kan zien wanneer deze compleet is, maar nog niet ondertekend en dus definitief is, zou wenselijk zijn en beter passen binnen onze bedrijfsvoering.

4 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Mee eens, bij ons zou dat ook wenselijk zijn. We hebben nu de invoerrechten voor beoordelingsgesprek voor de medewerker uit staan en lopen tegen hetzelfde aan. Tevens vind ik het ook jammer dat ze het PDF bestand moeten openen om te lezen wat er in het beoordelingsverslag staat en niet langs het gesprekslint kunnen navigeren om te kunnen zien wat er in staat (als dit gewoon op alleen-lezen staat)

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@Pauline: Deze optie hebben we juist uitgezet omdat we niet willen dat de medewerker al mee kan lezen bij het opstellen. door de leidinggevende. Een leidinggevende moet vrij kunnen typen, op een later tijdstip bij kunnen schaven en aan kunnen passen zonder dat een medewerker dit ziet. Pas als het document helemaal klaar is, zou het in concept verstuurd moeten worden opdat de medewerker er op kan reageren voordat de leidinggevende het definitief maakt.

In onze huidige situatie kan de medewerker het pas inzien in PDF als het ondertekent en dus al definitief is gemaakt. Vandaar dat we een tussenstap willen. De optie "Concept gesprek gebruiken..." is te transparent om voor een leidinggevende openlijk te schrijven. Het is niet wenselijk om een medewerker een halve beoordeling te laten lezen omdat de leidinggevende het op een later tijdstip wil afmaken.

 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik heb een nieuw idee aangemaakt met nummer PFMN-I-95 wat gerelateerd is aan dit idee. Er zitten namelijk wat beperkingen aan je voorstel wat in mijn ogen flexibeler kan.

 

MSchopman
VISMA
door MSchopman
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hartelijk dank voor uw wens, 

Gezien de hoeveelheid werk op de huidige Roadmap verwachten wij niet dat we dit de komende 2-3 jaar gaan realiseren, tevens heeft dit request geen andere kudo's ontvangen. Om geen verkeerde verwachtingen te wekken wijzen wij daarom de wens voor nu af.