Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Rol alleen lezen (PFMN-I-33)

door Former Member
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Ik zou graag in Performance Management een rol beschikbaar willen hebben die de rechten heeft van alleen lezen. De aantal rollen zijn te beperkt.

7 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Hoi Marianne,

 

Je kunt toch ook zelf een rol aanmaken die je alleen rechten geeft op lezen, of kom je daar niet mee uit?

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik heb in PM maar 5 toegangsniveaus waar ik een rol vanuit Beaufort aan kan koppelen. Die toegangsniveaus bepalen wat de persoon kan en niet kan. Alleen lezen zit daar niet bij.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Er is inderdaad wel mogelijkheid, maar ik vind hem beperkt. Ik zou graag de HR adviseur leesrechten willen geven, zodat zij precies kunnen zien hoe ver de gesprekken zijn gevorderd. Ik heb het nu opgelost door de HR adviseur alleen rechten te geven voor het competentiedossier. Het nadeel is dat je alleen ziet wat er is afgerond, niet wat er nog loopt of is afgerond door alleen de leidinggevende.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Pauline,

1. Ik kan me voorstellen dat je dit ook voor feedback wilt instellen. Maar ik zou de beheerder wel de mogelijkheid willen geven om dit wel of niet aan te zetten. Wij zijn er nog niet over uit hoe we feedback willen gaan gebruiken (ontwikkelgericht en persoonlijk of open en deelbaar met leidinggevende (en hr adviseur)). 

 

2. Voor ons is het voldoende als de alleen lezen rol (voor hr adviseur) beschikbaar komt zonder uitsplitsing naar afdeling of teams. Het zou wel mooi zijn als het kan, maar tegelijkertijd zorgt dit voor veel beheer. HR adviseurs hebben academies onder elkaar verdeeld, maar dit niveau staat niet op die manier in Youforce. Een academie is bij ons een verzameling van verschillende organisatorische eenheden.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

1. In onze organisatie betreft het alleen het kunnen volgen van de gesprekken.

2. De HR-adviseurs hebben wij in Beaufort aan de afdelingen gekoppeld. Zij moeten dus alleen de gesprekken van hun afdelingen kunnen volgen. 

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik zou ook een voorstander zijn van de 2e functionaliteit als je centraal de hr adviseurs kunt koppelen aan afdelingen. In HR core education kan dit momenteel niet, maar ik begrijp dat dit wel kan in Beaufort.

MSchopman
VISMA
door MSchopman
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hartelijk dank voor uw wens, 

Gezien de hoeveelheid werk op de huidige Roadmap verwachten wij niet dat we dit de komende 2-3 jaar gaan realiseren, tevens heeft dit request geen andere kudo's ontvangen. Om geen verkeerde verwachtingen te wekken wijzen wij daarom de wens voor nu af.