Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Uitlijsten van de autorisaties (PFMN-I-4)

door Anonymous
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Wij willen een overzicht kunnen krijgen van wie voor welke afdeling/team toegang heeft tot de gegevens van de medewerkers.

Dus eertse en tweede leidinggevende en de invoerondersteuners.

Aangezien niet altijd doorgegeven wordt dat iemand geen invoerondersteuner meer is. Deze medewerkers houden daardoor te lang toegang tot gegevens waar ze niet meer bij zouden moeten kunnen.

KPMG heeft ook om gevraagd om een overzicht tijdens de audit.

9 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dit zou mooi zijn. Echter kan ik niet op datum prikken en krijg ik alleen één invoerondersteuner uit gelijst. Wij hebben echter meerdere invoerondersteuners op een aantal afdelingen. Daarnaast krijg ik nu ook invoerondersteuners te zien die geen invoerondersteuner meer zijn. Dus is het uitlijisten van de huidige autorisaties nog niet optimaal mogelijk. 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Bij het opdatum prikken bedoel ik dat ik nu een overzicht moet kunnen draaien wie er bijvoorbeeld op 1-8-2016 invoerondersteuner was. Of of een willegerige andere datum. Dit ivm compliancy.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Een autorisatie-overzicht beschikbaar stellen Merged

Op het export-bestand van de medewerkers, staat wel de rol, de bevoegdheden. Er staat niet bij voor welke afdelingen deze personen deze rol vervullen. Dit is handig om te weten, zodat er vastgesteld kan worden of de juiste mensen de juiste medewerkers kunnen zien.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Het gaat bij ons om alle rollen. Gezien wij met xsso werken, is het overzicht usermanagement niet betrouwbaar.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Voor onze organisatie is het belangrijk om de rol die de persoon heeft in Performance Management, ook zichtbaar wordt in het exportbestand. Denk hierbij aan de rol van Leidinggevende en OC. Ik ben het met GJ van der Kooij eens dat een goed idee is om in een overzicht snel te kunnen zien wie / welke rol heeft. Dat overzicht ontbreekt nu.  

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Het idee dat ik had aangedragen is gemerged met dit idee.

Uit de rapportage van 'Rapportage Talent Management' krijg ik niet de gegevens/het overzicht dat ik nodig heb om controles uit te voeren of de juiste mensen nog voor de juiste afdelingen geautoriseerd zijn in de juiste rol.

door Egita Vilcāne

@Anonymous

@Anonymous 

@Anonymous Wij zien dit als een interessant idee en willen dit graag proberen op te pakken in 2023.

Eelko
CONTRIBUTOR **
door Eelko

@Egita Vilcāne fijn dat jullie hier wat mee gaan doen. Jammer dat het pas in 2023 wordt.

MSchopman
VISMA
door MSchopman
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hartelijk dank voor uw wens, 

Gezien de hoeveelheid werk op de huidige Roadmap verwachten wij niet dat we dit de komende 2-3 jaar gaan realiseren, tevens heeft dit request geen andere kudo's ontvangen. Om geen verkeerde verwachtingen te wekken wijzen wij daarom de wens voor nu af.