Mijn Communities
Help
paulsmit
CONTRIBUTOR **

Afvangen ongewenste emails nav wachtwoord resetten door andere gebruiker

door paulsmit
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Het komt geregeld voor dat een collega één of meerdere mails ontvangt om zijn/haar wachtwoord opnieuw in te stellen, terwijl hij/zij daar niet om gevraagd heeft.

Dit kan gebeuren wanneer een andere gebruiker de verkeerde gebruikersnaam opgeeft bij ‘problemen met aanmelden’. En vaker, omdat de aanvrager dit waarschijnlijk niet realiseert en nogmaals indient. 

 

Twee suggesties:

1. toon een deel van het mailadres, bijv. "xxxxxt.ziggo.nl", zodat de gebruiker ziet waarnaar de mail gaat en al voortijdig de gebruikersnaam kan corrigeren, zonder dat de mail per abuis naar de verkeerde persoon gaat

2. maximeer het aantal pogingen binnen een tijdvak, bijv. 1 a 2x in een kwartier, om te voorkomen dat de andere gebruiker te veel wordt ge'spamd

4 Opmerkingen
door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @paulsmit,

 

Bedankt voor het delen van dit idee! Ik plaats dit idee op in onderzoek zodat we aan de hand van de kudo's kunnen volgen of dit voor meerdere klanten geldt. Zodra de status veranderd geef ik dat natuurlijk door. 

Danny de Bree
CONTRIBUTOR *
door Danny de Bree

Hallo @paulsmit ,

 

Helemaal mee eens. 

Wij hebben hier ook nog een suggestie over:

 

om naast een gebruikersnaam ook een e-mailadres in te vullen bij wachtwoord herstel, zodat er minder vaak ten onrechte wachtwoord herstel mailtjes verstuurd worden naar verkeerde personen.

Carola de Vries1
CONTRIBUTOR ***
door Carola de Vries1

 

Het komt niet alleen per ongeluk voor, wij hebben dit een aantal keer aan de hand gehad bij medewerkers met een veel voorkomende achternaam en toevallig een zelfde gebruikersnaam hebben. Wij adviseren dan ook om er een extra waarde aan toe te voegen (bv. geboortejaar/huisnummer etc.). Met een groeiend aantal gebruikers zal dit misschien wel steeds vaker voorkomen.  

 

 

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hoi @paulsmit

We hebben dit idee onderzocht en hebben besloten dit niet te gaan uitvoeren. Hoewel we begrijpen dat in dit soort situaties het gewenst kan zijn, vinden wij dit niet voldoende een reden om het e-mailadres van de gebruiker te tonen op de inlogpagina.