Mijn Communities
Help
cvanstijn
CHAMPION ***

Autorisatiebeheer specifieke gebruikers uit dienst, dan weergave ( ) x niet tonen

door cvanstijn
Status: Niet ingepland

Door Visma|Raet zijn er bij ons een aantal standaard onboarding groepen aangemaakt. 

 

Echter er staan heel veel ( ) x bij tussen de gebruikers. Is het mogelijk dat als een gebruiker niet meer in dienst is, dat deze helemaal wordt verwijderd, dat er niet een ( ) x wordt getoond? Ik neem aan dat dat het is namelijk. Alvast bedankt!

cvanstijn_0-1691051702216.png

 

3 Opmerkingen
door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hoi @cvanstijn

 

Bedankt voor je idee, maar we zullen op dit moment de aanpassing niet doorvoeren. We hebben wel 2 adviezen die hierin hopelijk kunnen helpen. 

 

Allereerst adviseren wij om in Autorisatiebeheer zo min mogelijk gebruik te maken van specifieke gebruikers en Reporting onder te brengen in autorisaties op basis van rol, alle gebruikers of medewerker. Voor de optie rol en medewerker wordt bijgehouden of de rol of het dienstverband actief is. Hierdoor wordt het beheer ook een stuk makkelijker, dan wanneer je de specifieke gebruikers gebruikt. Deze optie is dan ook ontwikkeld om de uitzonderingen in onder te brengen. Voor voorbeelden verwijs ik je graag naar onze kennisbank. Is er een voorbeeld beschikbaar van de meest gebruikelijke autorisaties in 'Autorisatiebeheer'? 

 

Daarnaast ben je als klant zelf verantwoordelijk om de oude gebruikers op te schonen, zowel in Autorisatiebeheer als in Youforce. En aantal weken terug hebben wij ook een oproep geplaatst om de oude gebruikers op te schonen. Opschonen van inactieve gebruikers 

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Sabine Koelewijn Dank voor jouw bericht. Deze groepen Onboarding_VismaReporting zijn door Visma|Raet aangemaakt. Dit zojuist ook met Remco besproken, ik zal deze groepen die Visma|Raet heeft aangemaakt verwijderen.

 

Het gaat mij er alleen om dat als er een werknemer vertrekt dat er geen weergave ( ) x in het overzicht komt te staan.

 

Bedankt tevens voor het delen van opschonen van inactieve gebruikers, dit werd reeds door ons maandelijks opgepakt.

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Niet ingepland