Mijn Communities
Help
John Muijs
CONTRIBUTOR ***

Bypass aanzetten voor testpersonen

door John Muijs
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Om een bypass aan te zetten moet ik nu 4 keer klikken voordat ik de te selecteren tijd door kan geven. Daarna nog een paar klikken voor ik klaar ben. Ik zou graag naast de knop subtitel een knop bypass willen hebben waardoor ik sneller de bypass kan regelen.

6 Opmerkingen
Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Bedankt voor jouw idee! 
We maken het inderdaad mogelijk om een bypass te zetten voor de twee factor authenticatie. Dit proces is in het leven geroepen om te zorgen dat als men zijn telefoon kwijt raakt dat het mogelijk is om in te loggen zonder de twee factor authenticatie. Aangezien dit geen veelvoorkomende situaties zijn, zullen we ons voor nu niet focussen op het verminderen van het aantal kliks. 

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Lotte v Dijk is het wel mogelijk om de keuzelijst uit te breiden? Nu heb je de keuze in 4 en 24 uur, maar het zou voor de testgebruikers ook handig zijn om het één keer per werkdag in te kunnen stellen. Dus een extra keuze van bijvoorbeeld 8 of 9 uur oid?

Roy Huiskes Govers
CONTRIBUTOR *
door Roy Huiskes Govers

Beste Lotte, 

 

Het zou inderdaad mooi zijn dat de lijst uitgebreid kan worden met meer opties dan alleen 4 en 24 uur. Wij als partner hebben meerdere klanten in ons bestand. Het kost ons erg veel tijd om meerdere keren per dag bij verschillende klanten in te loggen. 

 

Groet,

 

Roy Huiskes 

Goverssalarisconsultancy 

door Sabine Koelewijn

@Marcel Bouman We begrijpen je punt, maar als je iemand één keer per dag een bypass wilt geven kun je ook kiezen voor 24 uur. Het toevoegen van een optie om 8 uur toe te voegen vinden wij op dit moment nog niet noodzakelijk omdat de optie voor 24 uur ook beschikbaar is. 

 

@Roy Huiskes Govers Zoals Lotte ook aangeeft is dit proces voor als je je telefoon kwijt bent en daardoor niet in kunt loggen. Hoewel het inderdaad sneller is om in te loggen met de bypass, hebben we de twee factor authenticatie juist toegevoegd als extra beveiliging. Wij raden daarom ook aan om deze wel te gebruiken. 

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Sabine Koelewijn ik begrijp je, maar het is juist veiliger om de 2FA alleen tijdens een werkdag uit te kunnen schakelen dan voor 24 uren. En als ik een dag ga testen dan kan ik natuurlijk 2 keer 4 uren kiezen, maar in de praktijk kies ik nu toch de "gemakkelijke" optie van 24 uur, waardoor de 2FA tot de volgende ochtend is uitgeschakeld.

Carola de Vries1
CONTRIBUTOR ***
door Carola de Vries1

@Sabine Koelewijn Wij zouden het fijn vinden als we ook voor de optie "bypass intrekken" zouden kunnen kiezen.