Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Duidelijke foutmelding bij ontbreken SC2-acccount

door Raymond_de_Rozario
Status: Nieuw

Goedemiddag,

 

In de "oude" situatie wanneer er een SC2-account was vergeten aan te maken, dan verscheen onderstaande melding. 

Raymond_de_Rozario_0-1682333515146.png

 

Nu in de "nieuwe" situatie krijgt een gebruiker geen foutmelding meer, wordt deze omgeleid naar de inlogpagina Inloggen Visma Raet HRM software - Visma | Raet

Raymond_de_Rozario_1-1682333599510.png

In beide gevallen krijg ik een gebruiker aan de telefoon die aangeeft "Raymond, ik kan niet op Beaufort inloggen". Sommige gebruikers bedoelen met "Kan niet op Beaufort inloggen", dat ze al problemen hebben met het inloggen op de Youforce portal. Sommige bedoelen er mee te zeggen dat ze hun gebruikersnaam en/of wachtwoord niet meer weten. Het zou het makkelijker maken wanneer een foutmelding als onderstaande zou verschijnen

Raymond_de_Rozario_2-1682334759389.png

 

 

 

 

 

7 Opmerkingen
cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Raymond_de_Rozario Wij hadden dat een collega die langdurig ziek was, niet meer in Beaufort kon, terwijl ze dat wel in het verleden had. En kreeg ook bovenstaande in beeld. Bij navraag bij Visma|Raet bleek dat we haar opnieuw dienden aan te melden voor Beaufort. En het aparte was de instellingen van haar binnen Beaufort stonden allemaal nog goed nadat we haar opnieuw hadden aangemeld (knop geavanceerd bij zoeken stond reeds aan). En bij de inzet stond het vinkje van 'Inclusief historie' ook nog aan. Terwijl dit bij nieuwe medewerkers allemaal steeds eenmalig aangevinkt dient te worden.

 

Het was dan ook handiger geweest als de medewerker hiervan een melding had gekregen. 

 

cvanstijn_1-1682335678147.png

cvanstijn_2-1682335742418.png

 

 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@cvanstijn Dat bij is bij jullie te verklaren. Zie dit artikel. Zoals het mij is uitgelegd: Het SC2-account heeft iemand nodig om Beaufort (de Citrix applicatie) te kunnen starten. Daarnaast heb je een account binnen Beaufort. Die instellingen vervallen niet, en blijven bestaan tot het account wordt verwijderd.

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Raymond_de_Rozario Dit had ik inderdaad gelezen, dus maar even op letten wanneer iemand langdurig ziek is dat je deze dan weer opnieuw dient aan te melden voor Beaufort. Je wilt medewerkers hier al helemaal niet mee op zadelen. Maar een melding dat het account was verlopen zodra ze weer gaat aanmelden bij Beaufort was handig geweest, nu weet de medewerker niet wat ze dient te doen en haalt mij erbij en ik weet niet altijd wanneer een  langdurige zieke medewerker weer met Beaufort gaat werken en weer aangemeld dient te worden om dit probleem al van te voren te tackelen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Onze eigen ICT heeft een script gemaakt dat de persoon met een IAM-rol op een kostenplaats twee weken van te voren een mail ontvangt wanneer iemand uit dienst gaat. Op die manier kunnen ze, indien nodig, op tijd het Windows account verlengen. Het lijkt mij dat V|R ook een dergelijk script kan maken en een mail kan sturen met de tekst:

 

"Beste beheerder, 

 

Bij deze willen we je er aan herinneren dat onderstaande Beaufort accounts met 2 weken komen te vervallen. De gebruiker kan het account verlengen door hier op in te loggen"

 

 

 

 

door Frank JHM Poell

Goedemiddag @Raymond_de_Rozario en @cvanstijn , we hebben hier naar gekeken. Het betreft een topic wat we niet binnen HR Core Beaufort kunnen oplossen maar iets wat binnen de Youforce Portal opgepakt moet worden. 

We hebben in dit kader met het Portal team geschakeld en zullen om administratieve redenen deze wens doorzetten naar de Portal.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Raymond_de_Rozario en @cvanstijn

 

Bedankt voor deze melding. We gaan dit verder onderzoeken en zullen jullie op de hoogte houden. In dit geval is het niet alleen het team van Youforce Portal, maar zijn meerdere teams nodig om dit te bewerkstelligen. Hierdoor kan het iets langer duren voordat we terugkoppeling kunnen geven. Maar met elkaar kunnen we vast een mooie oplossing bedenken.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Sabine Koelewijn Dank je wel dat jullie dit verder gaan oppakken. Duidelijk dat hier meerdere team voor nodig zijn. Krijgt dit idee nu ook de status " in onderzoek" ?