Mijn Communities
Help
Jeltje Bakker-Postma
CONTRIBUTOR ***

Een gebruiker blokkeren vanuit aansturing in Beaufort

door Jeltje Bakker-Postma
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

In het nieuwe gebruikersbeheer wordt een nieuwe gebruiker automatisch aangemaakt wanneer bij de persoon in Beaufort de rubriek P15013 Youforce gebruiker de waarde J (Ja) heeft. 
Andersom zou je het ook verwachten, dat wanneer bij bijv. uit dienst, je in Beaufort de rubriek P15013 de waarde N (Nee) geeft, dat dan in ieder geval de gebruiker in gebruikersbeheer geblokkeerd zal gaan worden. Dit werkt nu echter niet op deze manier.

5 Opmerkingen
Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***
door Petra Koenders

Hier lopen wij ook tegenaan dat er vanuit Beaufort geen goede aansturing is om alles in YouForce af te sluiten. 

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hoi @Jeltje Bakker-Postma

Bedankt voor je idee. We hebben dit echter tijdens het ontwikkelen van Gebruikersbeheer onderzocht en hieruit bleek dat meer dan de helft van de ondervraagden liever zag dat dit in Gebruikersbheer plaatsvindt. Daarom is besloten deze werking niet aan te passen. 

 

De optie vanuit Beaufort is alleen om de eerste keer een gebruiker aan te maken in Gebruikersbeheer. Daarna zullen alle acties rondom de gebruiker, zoals het blokkeren, vanuit Gebruikersbeheer plaatsvinden. 

Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***
door Petra Koenders

Hallo Sabine

 

Dus dat betekent dat als er geen aansturing kan plaatsvinden vanuit Beaufort naar HSS / Youfore., dat alle medewerkers die wij verwijderen uit beaufort ook handmatig in YouForce  en dus HSS, PDO etc verwijderd moeten worden? Wij kunnen dit niet aansturen vanuit Beaufort? Zo ja heb jij dan een goede manier om al die dienstverbanden collectief te kunnen verwijderen in HRSS bijvoorbeeld? 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Ik wil hierbij nog wel een stap verder gaan en aangeven dat ditzelfde geldt voor de verschillende rollen/autorisaties geldt die via beheer, autorisaties worden ingesteld. Dit kan (helaas) nu ook niet, maar zou niet meer dan wenselijk zijn dat wanneer iemand uit dienst gaat, die rollen ook worden beëdigd. Maar misschien moet ik dat als nieuw idee indienen.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Petra Koenders kijk in Youforce / Beheer eens naar de optie Groepsgewijs gebruikers verwijderen. Ik doe dat 1x per maand en kies dan voor het verwijderen van alle gebruikers die geen actief dienstverband meer hebben en langer dan 1 maand uit dienst zijn