Mijn Communities
Help
Sita Wennekes
CHAMPION *

Externe medewerker komt in dienst en accountbeheer

door Sita Wennekes
Status: Alternatief aanwezig

Een persoon wordt eerst ingehuurd en komt vervolgens in loondienst. Externe medewerkers staan bij ons wel geregistreerd in HR Core online en komen voor in Youforce maar zijn geen actieve Youforce gebruikers (staat op nee) én bij individueel gebruikersbeheer is de identity niet gevuld. Geen account aanwezig dus.

Nu komt deze persoon in loondienst. Omdat deze persoon al bekend is in Youforce wordt er geen activatiemail gestuurd (Account Beheer) waarmee de persoon een account aan kan maken (met Ping ID). Functioneel beheer moet handmatig klikken op de knop Create account.

 

Is het een idee dat er wel een Account wordt gecreëerd bij het ontbreken van de Identity. Of heeft iemand een andere oplossing/idee?

3 Opmerkingen
door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Sita Wennekes,

 

Bedankt voor je idee. Gezien jouw beschrijving vermoed ik dat jullie bij externen in Beaufort de rubriek P15013 Youforce gebruiker op Nee zetten.  Dit is de reden waarom de identity niet gevuld wordt en het account niet aangemaakt wordt. Als je wel wilt dat een account gecreëerd wordt, kun je de P15013 op Ja zetten. Let wel op dat dit vanaf het aanmaken van de nieuwe externen al op ja gezet wordt. Het wijzigen van de rubriek P15013 van Nee naar Ja zorgt niet voor de juiste trigger om een account aan te maken.  Zie hiervoor het artikel: Niet kunnen inloggen middels SSO vanwege ontbreken Identity

 

We begrijpen dat dit niet de meest ideale oplossing is. Dit zullen we in de toekomst wel meenemen in de nieuwe ontwikkelingen. 

Sita Wennekes
CHAMPION *
door Sita Wennekes

Hoi @Sabine Koelewijn 

Externe medewerkers zijn bij ons standaard geen Youforce gebruiker en wordt dus standaard op Nee gezet. Maar wanneer deze medewerker hierna in loondienst (vast of tijdelijk) komt wordt de medewerker wel een Youforce-gebruiker maar met een ander volgnummer dienstverband  in Beaufort. Dan moet er wel een account gecreëerd worden.

door Sabine Koelewijn

@Sita Wennekes 

Dat begrijp ik. Helaas werkt de functionaliteit op dit moment niet zo dat wanneer een medewerker van Nee naar Ja wordt gezet, de account creatie getriggerd wordt. Dit is iets wat we in de nieuwe ontwikkelingen mee gaan nemen. Ik kan nu alleen nog niet zeggen op welke termijn. 

 

Voor nu zal het dus nog een handmatige actie blijven. Wanneer we de oplossing gaan releasen zal dit gemeld worden als nieuws bericht.