Mijn Communities
Help
Monique1
CHAMPION *

In dezelfde browser Visma Home en Youforce kunnen gebruiken

door Monique1
Status: In onderzoek

Sinds de overgang naar Visma Connect is het niet meer mogelijk om in dezelfde browser tegelijkertijd zowel ingelogd te zijn in Visma Home als in Youforce. Als je eerst bent ingelogd in Visma Home en daarna wilt inloggen in Youforce, krijg je de melding "Gebruiker niet gevonden". De melding ontstaat omdat je twee accounts hebt in Visma Connect, één bij Visma Home en één in Youforce met jouw onyouforce account. Deze accounts hebben beide aparte rechten, maar deze rechten zijn niet gekoppeld. Wanneer je Mijn Youforce als Visma Home opent in dezelfde browser, wordt de sessie onthouden van de applicatie die je als eerst geopend hebt. Kunnen jullie ervoor zorgen dat het weer mogelijk wordt om beide sessies in dezelfde browser te gebruiken?

8 Opmerkingen
Petra Koenders
CHAMPION *
door Petra Koenders

Hallo Monique 

 

Ik gebruik heel vaak het incognito venster om meerdere sessies te openen. Ik weet niet of je hier wat aan hebt? 

 

Mvgr Petra

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Je moet in Home uitloggen, daarna met je andere mailadres inloggen en het vinkje aanzetten bij mailadres onthouden. Dan hoef je ook niet met incognito vensters te werken. Volgens mij is het team van @Sabine Koelewijn al aan het kijken of ze die twee accounts kunnen koppelen.

JvdB
CONTRIBUTOR ***
door JvdB

Dit is inderdaad heel erg irritant. Het support en community account is een ander account dan waar we in Youforce mee inloggen.  Graag zie ik ook dat deze twee accounts gekoppeld kunnen worden. 

Henk1
CONTRIBUTOR ***
door Henk1

Het wordt er niet gebruikersvriendelijker op als je ineens incognito vensters of andere browsers moet gebruiken, zeker niet omdat het voorheen wel vlekkeloos werkte.

 

Is dit nu een bug die is geïntroduceerd met Visma Connect of was dit al voorzien en heb ik de communicatie hierover gemist?

door Sabine Koelewijn

Goedemorgen en dank voor het delen! We zijn de mogelijkheden aan het onderzoeken.

 

 

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: In onderzoek
 
Petra Koenders
CHAMPION *
door Petra Koenders

 

@Sabine Koelewijn 

Hoi Sabine

Heeft dit ook te maken met het feit dat we steeds een melding krijgen als ik een andere functie bijvoorbeeld Salarisstroken wil openen? Ook mijn collega heeft hier last van. Dan moeten wij YF helemaal afsluiten en dan krijgen we de melding dat we geen gebruikers zijn. Dit betekent dat wij de browser volledig moeten afsluiten.

PetraKoenders_0-1727249317187.png

 

Mark Hagen
EXPLORER *
door Mark Hagen

Er is hier ook veel verwarring bij HR nu over het inloggen. Mede omdat dit samenloopt met het opnieuw instellen van MFA voor het onyouforce account. Het gaat dus om afwisselend naar Mijn.youforce, als mdw en Prof, en naar HR-Core en naar ticketsysteem en naar dit forum te kunnen gaan.

 

Wel echt verwarrend gedrag toch, voorbeeld:
- Als ik inlog met mijn onyource account naar mijn.youforce/selfservice.
- kan ik niet  met mijn sso account humanitas.nl via connect.visma.com naar https://home.visma.com/homeOpent een nieuw venster, om naar ticketsysteem te gaan
>> Maar als ik via een ticketmail open dan kan ik WEL om direct door naar het ticketsysteem https://customers-raet.4me.com/self-service/requests/51865229. wat dus achter Home zit
(Binnen dezelfde browser.)

 

Er zit dus een drempel op Home. Maar daarachter kennelijk niet. Waarom niet de authenticatie voor onyouforce gebruiken voor automatische (sso) toegang alle interne systemen voor de HR-Profs? (los van de inhoudelijke autorisaties uiteraard)

 

Groet Mark Hagen