Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Inbox Mijn Youforce op een vergelijkbare manier inrichten als de huidige takenlijst

door Anonymous (Bijgewerkt ‎07-12-2023 11:35 door Lotte v Dijk )
Status: Gerealiseerd

Wij werken veel met actieve signalering. We zien bij het testen van de 'Inbox' binnen Mijn Youforce dat de signaleringen die weergegeven worden vanuit actieve signaleringen op een geheel andere manier worden weergegeven als de huidige takenlijst. Aangezien we veel signalen hebben ingericht binnen actieve signalering zorgt dit bij ons voor een onoverzichtelijke lijst die ook nog eens erg lang is.

Daarom zouden we graag voor livegang van Mijn Youforce de volgende aanpassingen zien:

  • Binnen de huidige takenlijst worden de signaleringen die aangemaakt zijn via actieve signalering gegroepeerd weergegeven. Binnen de signaleringen op de naam van het 'Procesprotocol'. Daarnaast worden bijvoorbeeld ook de signaleringen die vanuit VM komen gegroepeerd weergegeven. Deze inrichting zien we ook graag terug in de Inbox. 
  • Binnen de huidige takenlijst wordt de 'Signaaltekst lang' pas weergegeven zodra je met de muis over de signalering scrolt of zodra je op de signalering klikt. Deze inrichting zien we ook graag terug in de Inbox. Nu wordt de gehele tekst meteen weergegeven.
  • Binnen de huidige takenlijst kunnen de signalen individueel worden verwijderd door de gebruiker, zodat ze verdwijnen uit de lijst. Deze mogelijkheid zien we ook graag terug in de Inbox. Nu is dit niet mogelijk en wordt er gestuurd op de te verwijderen termijn die binnen de signalering is gekozen. Dit is niet wenselijk, de gebruiker verliest hierdoor het overzicht in wat wel en wat niet afgehandeld is. 
8 Opmerkingen
Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk
Status changed to: Status: In onderzoek

Hallo Mark, 

 

Bedankt voor jouw ideeën. 

Wij zijn momenteel bezig met verdere analyses voor de inbox en we zullen jouw ideeën ook meenemen in deze analyse. 

Zodra ik meer informatie heb, dan zal ik het idee updaten. 

 

Groeten Lotte

Jos Verwaaijen1
CONTRIBUTOR ***
door Jos Verwaaijen1

Goed punt Mark, ook wij hebben hiermee te maken. 

brussaard-c
CONTRIBUTOR ***
door brussaard-c

Goed punt Mark! Voor een HR Professional is de huidige lijst zonder filter met taken onoverzichtelijk. 

Anja Huisman
CONTRIBUTOR **
door Anja Huisman

Wij lopen er ook tegenaan dat je in de Inbox in Mijn Youfoce de notificaties die gegenereerd zijn door actieve signalering niet kunt verwijderen. Wij hebben inmiddels onze meeste actieve signalen gekoppeld aan processen in Self Service. De oude signalen vanuit actieve signalering hebben we onlangs verwijderd/geblokkeerd. Echter in Mijn Youforce kun je deze signalen niet verwijderen. Ook zouden we graag de mogelijkheid hebben om de signalen die vanuit actieve signalering bij leidinggevenden in de Inbox staan, collectief bij de leidinggevenden te kunnen verwijderen voor de signaleren die we verwijderd of geblokkeerd hebben. Zodat we bij de overgang naar Mijn Youforce met een schone lei kunnen beginnen en er in de inbox alleen nog acties staan waar echt iets mee gedaan moet worden.

 

Tessa Tukker
CONTRIBUTOR ***
door Tessa Tukker

Wij lopen er tegen aan dat iedereen met een rol (Managers, adviseurs, beheerders....) de taken die zijn gebonden aan de professionele rol ook in de persoonlijke omgeving zichtbaar zijn.

Hebben meerdere organisaties daar last van? Ik wil namelijk in mijn persoonlijke omgeving alleen mijn taken/notificaties als medewerker zien. Of kan ik dit ergens instellen?

Frans Bekkers
CHAMPION *
door Frans Bekkers

@Tessa Tukker Dit is bij ons ook zo. Het zou inderdaad fijn zijn als dit aangepast kan worden.

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎28-12-2023 09:42 door Lotte v Dijk )
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Hallo allemaal, 

 

Inmiddels is het gerealiseerd dat de actieve signaleringen verwijderd kunnen worden. 

Hierbij het artikel: https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-Portaal/Vanaf-nu-is-het-mogelijk-om-notificaties-te-v...

 

Voor wat betreft de andere ideeën rondom actieve signalering, hier hebben we tot op heden geen plannen voor. 

 

Groeten Lotte

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@Lotte v Dijk  Dank je voor de terugkoppeling en fijn dat de signaleringen verwijderd kunnen worden!
Deze aanpassing was voor ons ook de meest noodzakelijke van de 3 gewenste aanpassingen. Top!