Mijn Communities
Help
Walter Hol
CHAMPION *

Mijn Youforce (geforceerd) bijwerken door beheerder

door Walter Hol
Status: In onderzoek

Met de komst van Mijn Youforce komt het nu en dan voor dat functies niet bijgewerkt worden, dit betreft bijvoorbeeld:

• Flow (nog) niet beschikbaar in Configuratie Mijn Youforce
  • Menu Mijn Youforce niet conform autorisaties, menu opties ontbreken
  • Inbox wordt niet bijgewerkt, taak ontbreekt of taak blijft juist staan

In voorkomende gevallen maak ik een ticket aan en wordt door Support 'iets' gedaan waardoor dit (al dan niet na een nachtovergang) gecorrigeerd wordt. 

Ik zou als beheerder graag een optie hebben om zelf Mijn Youforce geforceerd te actualiseren zodat ik hierbij niet meer afhankelijk ben van support en/of een nachtovergang.

4 Opmerkingen
Jeroen Coret Kennemerhart
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret Kennemerhart

Goed idee @Walter Hol. Het is niet fijn om afhankelijk te zijn.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk
Status changed to: Status: In onderzoek

Hallo  @Walter Hol,

Bedankt voor jouw idee.
Ik ga even op elk afzonderlijk onderdeel apart in. 

1. Self Service workflows zijnniet direct beschikbaar. Een aantal keer per dag stuurt Self Service de workflows naar Mijn Youforce. Echter zijn de autorisaties inderdaad voor nu een nachtelijk proces. Dit zal op korte termijn ook niet veranderen. Niet omdat we dat niet zouden willen maar omdat andere belangrijkere zaken voorrang hebben. Denk bijvoorbeeld aan performance verbeteringen etc. Hierbij een artikel met meer informatie: https://community.visma.com/t5/Kennisbank-Youforce-Self-Service/Self-Service-in-Mijn-Youforce/ta-p/6... 
  2. Het menu van Mijn Youforce is in principe altijd bijgewerkt maar het klopt dat je na een wijziging de pagina moet verversen. Uiteraard moet je wel wachten tot autorisatiebeheer zegt dat de wijziging is verwerkt (dus de laden knop niet meer te zien is). Als je dan de pagina ververst, dan zie je de actuele processen beschikbaar. 
    1. Deze situatie heeft twee kanten: 
      1. Het toevoegen van het proces aan een categorie:
        Hiervoor ga ik onderzoeken wat mogelijk is. Wellicht kunnen we ervoor zorgen dat als een proces wordt toegevoegd aan een categorie, dat deze automatisch (zonder verversen) beschikbaar komt. Ik houd je op de hoogte van de resultaten vna het onderzoek. 
      2. Het toevoegen van de autorisaties: Hiervoor ga ik vragen aan mijn collega @Sabine Koelewijn of zij toevallig ook zou kunnen kijken naar mogelijkheden vanuit haar kant. 
  3. De inbox is nu al altijd up to date.
    Zodra wij een aanvraag krijgen voor bijvoorbeeld het verwijderen van een taak omdat deze is uitgevoerd in de desbetreffende module, zullen wij meteen de notificatie uit de inbox verwijderen. Daarvoor is het niet nodig om de pagina te verversen. 

Ik hoop je hiermee voor nu voldoende geinformeerd te hebben en mocht ik een update hebben rondom punt 2, dan laat ik het weten middels dit idee. 

Groeten Lotte
door Sabine Koelewijn

Hoi @Walter Hol

Wanneer in Mijn Youforce niet de juiste processen getoond worden omdat wij de autorisaties niet goed aanleveren, is dat helaas niet iets wat jullie zelf op kunnen lossen. Er gaat dan iets met het synchroniseren van de gebruiker niet goed en dat kunnen we alleen vanuit PD oplossen. Hoewel we graag zouden willen dat je dit als klant zelf kunt, is dat in deze gevallen helaas niet mogelijk,

Walter Hol
CHAMPION *
door Walter Hol

@Lotte van Dijk & @Sabine Koelewijn 

Dank voor jullie reacties. Niet helemaal wat ik hoopte, maar in ieder geval duidelijke keuzes of onmogelijkheden.