Mijn Communities
Help
Frans Bekkers
CHAMPION *

Rollen toevoegen in overzicht autorisaties

door Frans Bekkers
Status: In onderzoek

Ik mis in het overzicht autorisaties de (eventuele) rol van de medewerker. Het zou gemakkelijk zijn als ik met behulp van een filter, kan zien wie er allemaal onder bijv. de rol salarisadministratie valt en wat hun rechten zijn.

Dit zou ook voor de accountant en onze interne auditor heel nuttig zijn.

7 Opmerkingen
door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @Frans Bekkers

Bedankt voor je idee. We zijn op dit moment al aan het onderzoeken of we de rol in dit overzicht zichtbaat kunnen maken:

SabineKoelewijn_0-1697016582641.png

Maar na het opnieuw lezen van jouw vraag twijfel ik of je het over dit overzicht hebt of over deze: 

SabineKoelewijn_1-1697016648794.png

Zou je kunnen aangeven waar je precies de rol zichtbaar wilt hebben? Alvast bedankt! 

Frans Bekkers
CHAMPION *
door Frans Bekkers

Hoi @Sabine 

Ik bedoel inderdaad dat laatste, maar de eerste optie mag van mij ook doorgaan.

door Sabine Koelewijn

@Frans Bekkers, Dank voor je reactie! We zullen beide opties onderzoeken. 

Monique1
CONTRIBUTOR ***
door Monique1

Ook wij zouden graag zien dat in het Excel overzicht de naam van het profiel (autorisatie) wordt toegevoegd.

Monique1
CONTRIBUTOR ***
door Monique1

Hoi @Sabine Koelewijn,

 

Wij zijn momenteel nog steeds genoodzaakt om in Excel een overzicht bij te houden van al onze gebruikers met de profielen die zijn toegekend t.b.v. de audit. Komt er op korte termijn een overzicht dat je uit autorisatiebeheer kunt downloaden met daarin dezelfde informatie als die je per medewerker kunt inzien in autorisatiebeheer (applicatienaam, recht naam van de applicatie en autorisatienaam dus de oorsprong van de autorisatie met de naam van het profiel)?

 

Monique1_0-1707144154962.png

 

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Monique1

We zullen dit meenemen in de analyse, maar ik verwacht niet dat we dit op korte termijn al zullen opleveren. 

Rob99
CHAMPION **
door Rob99 (Bijgewerkt ‎08-02-2024 12:05 door Rob99 )

Jammer dat er op korte termijn niets opgeleverd kan worden. Autorisatie is immers een zeer belangrijke kwestie in de meeste applicaties en zeker op HR-gebied. Wij krijgen regelmatig van accountants het verzoek om een autorisatiematrix aan te leveren en we kunnen dat simpelweg niet. Het zou mooi zijn als Visma hierin iets kan betekenen voor ons want de accountant controle komt ieder jaar weer terug natuurlijk. Wat mij betreft zou de prioriteit dan ook wel wat hoger mogen zijn om de autorisatie kwestie in het algemeen bij alle HR-onderdelen en modulen beter inzichtelijk te kunnen krijgen, bijv. via een Excel download waarin alle relevante autorisatie is opgenomen (per mdw, per rol, per team of hoe dan ook).