Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Roltoewijzing ook in de toekomst mogelijk (HCB4-I-210)

door Anonymous (Bijgewerkt ‎05-04-2023 11:54 door Christiaan Sluis VISMA )
Status: In onderzoek

Nu is het niet mogelijk om een roltoewijzing met een ingangsdatum in de toekomst in Beaufort in te voeren.
Het invoeren in Beaufort kan natuurlijk wel, maar de rol zal niet opnieuw als mutatie worden opgenomen naar Youforce als de datum daar is.
Hierdoor loop je altijd een beetje achter met het autoriseren van bijvoorbeeld de juiste manager.

Graag zouden willen dat het autoriseren in de toekomst wel mogelijk wordt. Zodat we de werkzaamheden kunnen spreiden en de autorisaties altijd up-to-date zijn.

 

Groetjes,Lonneke van der Aar

6 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: HCB4-I-210
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik sluit mij aan bij deze wens. 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Het verversen van de roltoewijzingen zou een proces moeten zijn dat niet naar wijzigingen t.o.v. de vorige aanlevering kijkt maar puur naar de ingangsdatum en einddatum. Het pas kunnen autoriseren van managers op de dag dat ze starten is bijzonder onhandig. 

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: In onderzoek

Beste Anonymous,

 

Dit idee was ingediend onder Youforce Portaal. Op dit moment ondersteunen diverse modules (zoals Personeelsdossier of VerzuimManagement) al toekomstige roltoewijzigen. Voornamelijk Self Service ondersteund dit nog niet. Daarom verplaatsen we dit idee naar de Self Service ideeën met als label 'autorisatie en roltoewijzing'. Want dit idee is gelijk aan:

Optimalisatie usermanagement: toekomstige managers toevoegen

 

Mijn collega @Christiaan Sluis heeft daarin op dat idee vorige week aangegeven:

 

De status van dit idee is geüpdatet naar ‘In onderzoek’ en er is een relevant label toegevoegd. Reden hiervoor is dat we in 2022 volop zijn begonnen met Youforce clean up ideeën. Voor Self Service hebben we meer dan 600 verschillende ideeën bekeken en beantwoord.

 

Via ‘Nieuws’ verstrekken we regelmatig informatie over de ontwikkelingen van Self Service, zoals in de laatste 4e Algemene update PD Self Service.

 

Om een weloverwogen antwoord te kunnen geven op dit idee combineren we dit met vergelijkbare ideeën met hetzelfde label. Voorbeelden van deze categorieën zijn:

  • Autorisatie en roltoewijzing
  • E-mail
  • Inzet formulier
  • Koppeling Personeelsdossier

 

We zullen de aankomende maanden gaan bepalen of we een dergelijke categorie kunnen toevoegen aan de roadmap voor Self Service. Zodra we dat hebben bepaald zullen we dit idee een definitieve status geven. Dit kan dus zowel ‘realisatie waarschijnlijk’ worden maar ook ‘afgewezen’.

Jo-lean
CONTRIBUTOR ***
door Jo-lean

Goedemorgen @Christiaan Sluis en @Remco te Ronde,

Is hier al meer over bekend?

Groet Jolien 

door Christiaan Sluis

Hoi @Jo-lean,

 

Helaas kan ik je op dit moment nog niet meer vertellen. Als dat wel zo is zal ik dat ook zeker doen.