Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Storing / performance meldingen YF voor alle medewerkers + mail naar professionals (YOU-I-176)

door Raymond_de_Rozario
Status: Alternatief aanwezig

Goedemorgen,

Op dit moment is het zo ingesteld dat alleen mensen met een professional account een melding krijgen dat er een storing of performance problemen zijn aan YF. In mijn optiek zou het handig (lees niet meer dan logisch) zijn dat alle medewerkers deze melding krijgen te zien wanneer men op Youforce inlogt. Nu komen dergelijke vragen bij onze P&O Servicedesk (POS) of bij mijn collega en mijzelf (functioneel beheer) binnen. Als een gebruiker dit direct ziet, dan weet deze dat het probleem bekend is, dat het niet aan haar/hem ligt. Op die manier hoeven ze niet contact op te nemen met de P&O Servicedesk of de ICT Helpdesk.

Daarbij zou ik het zelf heel erg handig vinden dat ik als professional een mail hierover ontvang. In tegenstelling tot mijn collega's van de POS, ben ik niet constant ingelogd in YF. Wanneer ik een mail ontvang, die ik wel direct zien, dan kan ik de juiste personen op de hoogte stellen. Nu zal niet iedere professional een mail willen ontvangen, maar de mogelijkheid om dit aan/uit te zetten zou meer dan wenselijk zijn.

7 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: YOU-I-176
Tiina Rosón
VISMA
door Tiina Rosón
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Alle gebruikers van Youforce kunnen een account aanmaken voor de Visma|Community. Daar delen we alle nieuws en documenten van alle Youforce modules. Ook kun je per module instellen of je per e-mail een bericht wil ontvangen over updates. Meer informatie vind je via de volgende link: https://community.visma.com/t5/Publicatiebronnen/Hulp-bij-registreren/m-p/395353 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Ik ben van mening dit géén alternatief is. Niet alle gebruikers hoeven toegang tot de community. De vraag is of je dit ook wil. Ik ben van mening dat gebruikers alleen met Youforce hoeven te werken en niet hoeven mee te denken in de verschillende discussies. Mijn mening is dat je dit moet overlaten aan de mensen die er verstand van hebben zoals de functioneel beheerders. Anders geef je mensen het idee dat ze zeggenschap hebben. 

Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Madelon van Amersfoort

@Raymond_de_Rozario daar ben ik het helemaal mee eens. Onze medewerkers en leidinggevenden zitten hier echt niet op te wachten.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Madelon van Amersfoort Klopt ook helemaal. Leidinggevende melden nieuwe medewerkers aan, ze wijzigen contracten, melden medewerkers uit dienst en keuren mutaties goed. "Truus" van de verpleegafdeling wil alleen haar bereikbaarheidsgegevens aan kunnen passen, studiekosten kunnen declareren en een loonstrook kunnen controleren.

 

A. Hebben de meesten hier geen tijd voor en B. schep je bij medewerkers zoals ik al eerder zei de illusie dat ze inspraak hebben. Hier gaat onze P&O Servicedesk (voordeur van P&O) vragen over krijgen van "Pietje" van de postkamer: Waarom wordt mijn idee afgekeurd...

 

Heel goed dat deze community bestaat, maar stel deze a.u.b. alleen beschikbaar voor de professionals.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Tiina Rosón Ik zie meerdere berichten voorbij komen waarin dit als oplossing word aangedragen. Zou je intern willen bespreken of dit wel de juiste weg is om te bewandelen? M.i. had er beter een "poll" gehouden kunnen worden waarin gevraagd werd of men (de bedrijven die jullie diensten afnemen) het er wel mee eens zijn dat "iedereen" mee kan doen op het forum.

 

 

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Tiina Rosón

Ben het met @Raymond_de_Rozario eens dat dit geen alternatief is.

de community is niet bedoeld voor medewerkers en leiddinggevenden, maar moet alleen beschikbaar zijn voor professionals.

Graag dit idee opnieuw onderzoeken.