Mijn Communities
Help
Björn Sman
CHAMPION **

Styling opties 'Mijn youforce' portaal zoals kleur thema, lettertype

door Björn Sman (Bijgewerkt ‎07-07-2023 14:26 door Björn Sman )
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Goedemiddag Allemaal,

 

Vorige week opdracht uit gezet bij onze interne communicatie afdeling om een banner te maken voor de 'Mijn youforce' pagina. Hierbij natuurlijk de omgeving laten zien toen zij direct opmerkte dat het jammer was dat de kleuren van de tekst blokken en de lettertype niet is aan te passen. Dit heeft namelijk invloed op de bannerafbeelding die zij willen maken.

 

Vanuit onze organisatie dus de wens om de pagina meer te kunnen vormen naar onze huisstijl. Wij zouden dus graag meer styling opties willen. Voor ons is het belangrijkste het aanpassen van de kleur van de tekst blokken, tabblad selectie en aanwijs kleuren zie afbeelding:

 

BjrnSman_0-1688732734301.png

 

 

 

11 Opmerkingen
door Bart Kok - Gemeente Venlo

Deze wens speelt ook bij ons. Wij hebben recent ook overleg gehad met ons communicatie team en toe kwam dezelfde vraag. Het zou zou mooi zijn als we Mijn Youforce kunnen aanpassen naar onze eigen huisstijl. 

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Naar mijn idee zou dat alleen zin hebben als je van de losse modules dan ook de kleuren kan bepalen. Anders krijg je bijvoorbeeld allemaal rode kleuren op de startpagina en dan kies je daarna voor bijvoorbeeld verlof aanvragen en dan is het allemaal weer standaard Youforce blauw.

 

 

Caroline Vreugdenhil
CONTRIBUTOR **
door Caroline Vreugdenhil

Ook onze organisatie wil graag naast het toevoegen van een eigen banner ook de mogelijkheid hebben om in Mijn Youforce de kleur(en) van bijvoorbeeld de knoppen aan te kunnen passen naar de huisstijl.

Ralph
CHAMPION **
door Ralph

Sluit Cordaan zich bij aan. Banner al laten maken en in gebruik. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Mee eens dat er meer opties moeten komen om meer naar eigen huisstijl te kunnen vormen. Dan zou je het lettertype ook moeten meenemen. Zo ver ik kan zien zijn de kan de achtergrond van de buttons worden aangepast. Wanneer je deze download is alleen het "witte" gedeelte zichtbaar.

 

Waar je wel mee zit zijn de koppelingen naar de "oude" gedeeltes (personeelsdossier, salarisdossier, selfservice), zoals @Bas Menken - Gemeente Leiden al aangeeft. Deze zullen "as is" zijn?

 

Wat ik mij afvraag: waarom als ik de banner aanpas, is deze wel zichtbaar op de webpagina maar niet in de app?

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

Ik zit eigenlijk helemaal niet zo te wachten op het kunnen hanteren van een eigen (huis)stijl. Raet heeft -net als veel andere software leveranciers- ervoor gekozen om een standaard stijl te hanteren (de zgn Nordic-look). Dit maakt dat het portaal in alle modules erg overzichtelijk, rustig en vooral herkenbaar is. Denk hierbij niet alleen aan de desktopversie maar ook aan de Youforce-app.

Uiteraard vind ik het wel noodzakelijk dat bijvoorbeeld een banner blijvend aangepast kan blijven worden (zoals nu het geval is).

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

In Paint gekeken heb ik gekeken hoe het portaal eruit komt te zien in de huisstijlkleuren. Ik heb al het advies gegeven om te blijven bij de "youforce blauw" look zoals het er nu uit ziet. Vele malen rustiger aan de ogen. Graag zou ik wel antwoord krijgen op de vraag waarom de banner in de app niet mee veranderd. 

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎23-08-2023 11:58 door Lotte v Dijk )
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hallo allemaal, 

 

Bedankt voor het idee.  
We proberen met de banner de omgeving herkenbaar te maken voor jullie gebruikers.

Echter is het toevoegen van de kleuren niet iets wat wij zullen doorvoeren binnen Mijn Youforce. Dit komt deels overeen met wat Bas & Marcel hier ook als comments hebben gegeven. We willen ervoor zorgen dat alles binnen Youforce dezelfde kleurstelling heeft voor onze gebruikers om eenduidigheid en herkenbaarheid te garanderen.
Naast dat we deze eenduidigheid belangrijk vinden voor onze gebruikers is het aanhouden van deze kleurstelling ook belangrijk voor het kunnen blijven garanderen van een goede digitale toegankelijkheid voor alle gebruikers. 

 

Hopelijk heb ik jullie hiermee voldoende geinformeerd en om deze reden zet ik dit idee op realisatie onwaarschijnlijk. 

 

Hartelijke groet, 

 

Lotte

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

@Raymond_de_Rozario 
Hi Raymond,

De banner zal in de toekomst inderdaad ook terug komen in de Youforce App. We zullen de nieuwspagina van de Youforce app en van dit portaal updaten zodra dit is doorgevoerd. 

 

Groeten Lotte

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Lotte v Dijk Dank je wel voor de terugkoppeling. We houden het in de gaten.

Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

Hi Lotte,

Dank voor de terugkoppeling. Jammer maar we begrijpen het.