Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Wachtwoord reset voor medewerkers optimaliseren (YOU-I-150)

door Former Member
Status: Niet ingepland

Wij als grote klant lopen tegen de volgende issues aan:

- De maximale toegang verloopdatum  van een account is in te stellen op max 365 dagen. Dit betekent dat wij maandelijks gebruikers dienen te controleren en te verlengen;

- De wachtwoorden van gebruikers verlopen ook na elk jaar. Dit betekent dat gebruikers een nieuw wachtwoord dienen op te geven. Dit gaat in veel van de gevallen niet goed. Gebruikers zijn veelal niet in staat zelf gebruikersgegevens te wijzigen na inlog.  Ook blijkt dat veel gebruikers geen mail met nieuw wachtwoord ontvangen.

Voor ons personeelsbestand is dit eigenlijk niet werkbaar. Vorige maand 2500 gebruikers voorzien van een nieuw wachtwoord. Dit betekent dat 2500 medewerkers een nieuwe brief ontvangen met gegevens.

Wij hebben hiervoor meerdere verbeter-ideeën:

- Voeg de mogelijkheid toe om met een medewerker nummer in te loggen, in plaats van zakelijk mailadres  / gebruikersnummer / gebruikersnaam.

-Maak het instellen van handigheidjes, als mailing naar prive-emailadres eenvoudiger / zichtbaarder. Nu zijn er – volgens de praktijk – toch te veel stappen die genomen dienen te worden. Het toevoegen van instructiemateriaal of behulpzame popups zou hiervoor ook een optie zijn.

- Zorg ervoor dat het e-mailen vanuit Youforce vaker / sneller kan verlopen. Nu lijkt het erop dat deze na 1 keer gebruik, een dag niet meer kan worden gebruikt, terwijl Youforce wel aangeeft een mail te hebben verstuurd (!).

- Zorg ervoor dat voor grote klanten, de verloopdatum van de wachtwoorden langer kan worden ingesteld, dan 365 dagen, of dat het eenvoudiger is om de verlopen wachtwoorden aan te passen voor gebruikers.

Graag denken we mee over deze inrichting. We weten dat 2 factor authenticatie er ook aan zit te komen, allicht is het een mooi moment om dit geheel goed aan te pakken.

5 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid: is het als grote klant niet handiger om over te stappen op inloggen op SAML basis? Dan heb je dit 'geneuzel' niet nodig.

Ariejan Boon
Carante Groep

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Beste ArieJan, dank voor het meedenken! Single sign on is voor ons geen optie, omdat een deel van onze medewerkers geen toegang heeft tot een pc of een smart telefoon. Ondanks dat deze groep natuurlijk wel slinkt nu biedt dit geen korte termijn oplossing voor ons. 

Wij denken wel dat met enkele aanpassingen er zeker quick wins behaald kunnen worden, vandaar mijn wens..

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Volgens mij heb je alleen een unieke ID nodig binnen je organisatie. Uiteindelijk zal men toch moeten kunnen inloggen op het netwerk? Maar goed, ik ken de praktische hobbels niet dus ik hoop van harte dat je wens wordt gehonoreerd.

Ariejan Boon
Carante Groep

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hartelijk dank voor dit idee. Omdat deze wens al geruime tijd bestaat en het een beperkt aantal of geen kudo's heeft, zal deze wens niet ingepland worden.

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Niet ingepland