Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

XSSO laten vullen door rubriek in Bo4 (YOU-I-33)

door Former Member
Status: Gerealiseerd

Via een koppeling bij ICT krijgen nieuwe medewerkers bij ons automatisch een inlognaam toegekend. Bo4 stuurt de gegevens van nieuwe medewerkers naar een User Management systeem, welke bepaald wat de gebruikersnaam wordt. Deze wordt automatisch weggeschreven in Bo4.

Het zou heel fijn als Bo4 dit gegeven ook naar Youforce zou kunnen schrijven in het veld XSSO bij Portaalbeheer/individueel gebruikersbeheer zodat deze medewerkers ook automatisch kunnen inloggen met de single sign-on.

9 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Als je dit zou willen, moet je misschien de werking van jullie geautomatiseerde proces moeten aanpassen. Als je schrijft 'automatisch weggeschreven in Bo4' vermoed ik een query die de data wegschrijft op de juiste rubriek (een insert opdracht op dpia032). Daarmee is geen systeemmutatie gemaakt, waardoor het gegeven niet zonder meer Youforce zal bereiken. Of je moet met automatisch bedoelen dat er een csv-bestand wordt gemaakt dat als kolommutatie ingelezen wordt? Dan gaat het uiteraard wel goed.

Van het idee een vaste rubriek in Beaufort waarmee je het veld Netwerknaam kan vullen, ben ik voorstander!

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Wij gebruiken inderdaad een Insert. Eventueel zouden we dit dan aan moeten vullen met een mutatie zodat de medewerker op afroep wordt gezet elke keer dat de inlogcode wijzigt.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik neem aan dat de gebruikersnaam toch niet meer wijzigt? Maar inderdaad zou je dat op die manier kunnen oplossen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Het veld Netwerknaam kan NIET vanuit Beaufort worden gevuld.

Wel bestaat de mogelijkheid om een bestand te sturen naar YouForce via Zenden>> Gebruikersbeheer, wat zorgt voor het vullen van het veld Netwerknaam van een individuele YouForce gebruiker.

In de Handleiding XssO beheer wordt hier uitgebreider op ingegaan.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ook wij willen graag het veld 'identity' (youforce>portaalbeheer>gebruikersbeheer) automatisch vullen via een rubriek in Beaufort. Op dit moment is dat helaas nog niet mogelijk.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ook wij willen graag het veld 'identity' (youforce>portaalbeheer>gebruikersbeheer) automatisch vullen via een rubriek in Beaufort. Op dit moment is dat helaas nog niet mogelijk.

 

Of dat dit gebeurd via een 'sync' in Youforce. Bij ons is het werk email adres ook te gebruiken als Identity.

Dat lijkt mij wel te 'syncen'

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Bij ons is rubriek P01035 (email werk) gelijk aan de waarde voor het veld 'identity' in portaalbeheer>gebruikersbeheer>individueel gebruikersbeheer. Dus het automatisch vullen van dat veld vanuit rubriek P01035 zou écht fan-tas-tisch zijn.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

ProvZuidHolland gebruikt ook P01035 voor Identity (XSSO). zou geweldig zijn als deze waarde doorgezet zou kunnen worden naar Portaalbeheer

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Beste Former Member,

 

Sinds 2016 is er veel ontwikkeling geweest in accounts/single sign on. Er zijn inmiddels goede mogelijkheden om automatisch de AD-accounts in te lezen in Youforce. Mocht je dat nog niet gebruiken kan je Customer Success Manager je er alle informatie over vertellen.