Mijn Communities
Help
Rob99
CHAMPION **

YouForce SS: Informatie zien wat workflow tegel doet

door Rob99 (Bijgewerkt ‎09-11-2022 14:41 door Rob99 )
Status: Afgewezen

Het komt bij ons regelmatig voor dat er een verkeerde tegel wordt gebruikt en dat de aangemaakte mutatie vervolgens verwijderd moet worden en er een nieuwe mutatie aangemaakt moet worden met een andere workflow. Het komt voor dat er meerdere personen iets moeten doen met deze foutieve mutatie (bijv. LG, of iemand van PSA) voordat deze terugkomt bij de medewerker die de mutatie vervolgens moet verwijderen. Zonde van de tijd vind ik zelf.

Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om informatie te tonen van een tegel VOORDAT deze wordt opgestart. Ik dacht deze gevonden te hebben door het veld toelichting te gebruiken van een workflow maar deze is alleen bedoeld voor de beheerder. Bestaat er functionaliteit waarmee de medewerker geïnformeerd kan worden wat de bedoeling is van de workflow tegel. Indien niet: is het dan een idee om deze functionaliteit te maken. Het scheelt organisatie veel werk als meteen de juiste tegel gebruikt kan worden door medewerkers.

 

2 Opmerkingen
door Sabine Koelewijn

@Rob99 Bedankt voor je idee. Aangezien het over de workflows van HRSS gaat, verplaatsen we je idee naar het portaal van Self Service. 

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Rob99,

 

Er zijn verschillende manieren om dit als beheerder te communiceren naar de gebruikers. Zo zou je op het eerste formulier van de dialoog met de Tekstvoor of een Infoblok in het formulier, kunnen uitleggen wat de bedoeling is. Totdat er geklikt wordt op "Verder" of "Berekenen" wordt de mutatie immers nog niet opgeslagen.

Voor het probleem met het verwijderen is er ook een functionaliteit voor de beheerder om individuele mutaties compleet te verwijderen zonder dat deze terug de keten in hoeven. Dit vind je onder Verwijderen formulierinstanties (onder Beheer).

 

Tot slot zijn wij hard aan het werk met onze nieuwe oplossing Mijn Youforce. Hiermee kan je rechtstreeks een proces starten, in plaats van eerst naar de applicatie (in dit geval HR Self Service) te gaan. Het geeft structuur en uniformiteit en stelt de gebruiker in staat om zoektags toe te voegen aan processen. Daarmee wordt een deel van de interface van Self Service gepasseerd en is het dus niet interessant om juist op dit stukje nog extra functionaliteit in Self Service in te bouwen.