Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***

Youforce applicaties laten openen in een nieuw venster (YOU-I-146)

door Gea Bussink-Veerbeek1
Status: Gerealiseerd

Sinds de release van augustus opent Verzuimmanagement niet meer in een nieuw venster zoals we waren gewend. Hierdoor is het niet meer mogelijk om Self Service en RVM met elkaar te vergelijken.

Volgens de releasenotes is dit gedaan op verzoek van de gebruikers en om het gebruikersgemak te vergroten.  Van Raet kreeg ik als aanvullende informatie, dat ze veel meldingen van gebruikers kregen omdat de pop up geblokkeerd werd en dat ze de met deze wijziging de inlogfunctionaliteiten van alle youforce applicaties gelijk willen trekken. De applicaties die dit nog niet hebben zullen op termijn ook openen in hetzelfde venster.

Wij vinden het juist wel handig, dat modules in nieuwe vensters worden geopend (binnen dezelfde sessie). Pop-ups kun je makkelijk centraal toestaan voor youforce.biz, maar het gelijktijdig open hebben staan van meerdere sessies geeft vermenging van sessies wat voor andere problemen zorgt, veel ernstiger dan het blokkeren van pop-ups. We hebben hiermee dusdanig slechte ervaringen (onherstelbare schade aan workflows) dat ICT een aantal jaren geleden voor ons geregeld heeft, dat wij als PSA-medewerkers meerdere sessies van internet-explorer gelijktijdig kunnen openen die niet met elkaar zijn gekoppeld. Dit alles om ernstige verstoringen te voorkomen bij het gelijktijdig open hebben van meerdere sessies van youforce.

Graag liken als je er ook een voorstander van bent om Youforce applicaties in een nieuw venster te laten openen.

8g9o6-1.png

7 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ook ik mis de 2 vensters om gegevens te kunnen checken naast elkaar.

Mvg

Iris Storm

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Als je internet explorer gebruikt dan kan je linksboven bij file/bestand klikken op new session/nieuwe sessie. Daarmee open je een nieuw venster waarmee je meerdere Youforce schermen gelijktijdig naast elkaar open kan hebben. Wij hebben vaak meerdere Youforce schermen openstaan en dat kan je ook voor RVM gebruiken. Bij Chrome zou je bijvoorbeeld een incognito scherm kunnen openen om hetzelfde voor elkaar te krijgen

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dat werkt. Bedankt voor de tip!

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Heeft iemand ook een oplossing bij het gebruik van Edge? Dat is de standaard browser die door onze organisatie wordt aangeboden

Jan_Laurijsen
CHAMPION *
door Jan_Laurijsen

@Raymond_de_Rozario In Edge zou je kunnen kieze voor "New in private window".

Edge.png

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Jan_Laurijsen , helaas voor mij geen werkbare oplossing. Ik moet via die weg mij eerst aanmelden op de firewall van het ziekenhuis. Toegang tot het Internet gaat via de Windows gebruikersnaam. Daarna moet ik nogmaals apart op Youforce inloggen.

 

Het zou fijn zijn om vanuit 1 sessie zowel Portaalbeheer en Selfservice te kunnen openen. Wanneer ik in Portaal beheer zit, dan kan ik wél alle tegels met mijn rechtermuisknop aanklikken en alle vensters apart openen.

Tiina Rosón
VISMA
door Tiina Rosón
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Hartelijk dank voor dit idee.
Het doet ons plezier je te melden dat je idee gerealiseerd wordt in de nieuwe applicatie My Youforce (de opvolger van Youforce).