Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Youforce statistieken personeelsnummer wordt weergegeven inclusief dienstverbandnummer (YOU-I-204)

door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎31-03-2023 09:34 door Remco te Ronde VISMA )
Status: In onderzoek

Goedemorgen,

Wanneer ik de statistieken (zowel openstaand als gesloten) opvraag vanuit het Youforceportaal dan wordt het personeelsnummer weergegeven inclusief het dienstverbandnummer. 123456-3 wordt 1234563. Dit maakt de kolom personeelsnummer onbruikbaar wanneer deze gebruikt moet worden i.c.m. andere rapporten en de VERGELIJK of VERT.ZOEKEN functies in Excel of een eventueel Datawarehouse. Gebruikmaken van de "bevat" of "lijkt op" parameter is geen optie, aangezien je exact wil weten of het om dezelfde persoon gaat.

 

Afgeronde mutaties: kolom U

Details afgeronde mutaties: kolom Q

Openstaande mutaties: kolom O

Details openstaande mutaties: kolom R

 

Groeten,

 

Raymond de Rozario

 

15 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: YOU-I-204
RobertAmstaCommunity
CONTRIBUTOR *
door RobertAmstaCommunity

Goedemorgen,

 

Ik zie dat dit aangedragen idee nog niet is geïmplementeerd. Wat is de status hiervan?

 

Groeten,

Robert Kuijpers

Interim services

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Goedemiddag. 

 

Graag wil ik weer aandacht voor dit idee vragen. 

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

Hi Raymond, 
Bedankt voor jouw idee. Om je hier verder bij te kunnen helpen hebben wat aanvullende informatie van je nodig. Het is ons namelijk niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt. 

Kan je ons iets meer vertellen over waar je de statistieken raadpleegt?
Welk rapport raadpleeg je precies? En indien mogelijk zouden we graag horen welke stappen je precies volgt. 

 

We horen graag van je! 

 

Groeten Lotte

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Lotte v Dijk 

 

 Login op Youforce als HR Professional
 Klik op de tegel Selfservice
1Klik op de knop Beheer
2Klik op het tabblad Statistieken
3Klik op de tegel Statistieken
4Selecteer de tweede optie "Beeindigde workflows gestart en geeindigd in periode"
5Klik radiobutton Excel en daarna Selecteer

 

Hieronder screenshots van de beëindigde mutaties. Openstaand zou ik pas na 16:00 kunnen aanleveren, maar gaat om hetzelfde principe

Raymond_de_Rozario_0-1677666545074.png

Raymond_de_Rozario_1-1677666621465.png

 

 

 

 

 

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk
Status changed to: Status: Nieuw

Hi Raymond, 

 

Bedankt voor het toesturen van de genomen stappen. Uit jouw stappen blijkt dat het hier gaat om de statistieken binnen Self Service. Om deze reden zet ik dit idee even door naar mijn collega's van het Self Service team. Zij zullen dit idee verder beoordelen. 

 

FYI @Christiaan Sluis 

Met vriendelijke groet, 

Lotte van Dijk

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Lotte v Dijk ,

 

Zijn er dan meer statistieken binnen Youforce Selfservice? Ik heb het idee geplaatst in de community Youforce Self Service én in het onderwerp vermeldt dat het om statistieken gaat. Bij mijn weten zijn de statistieken onder beheer de enige?

 

Niet persoonlijk, want jij bent vast niet de enige de de verschillende community's in de gaten houdt. Ik vind het alleen jammer dat er 1 1/2 jaar voor nodig is om een dergelijke melding door te zetten.

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk
Status changed to: Status: Nieuw

Hi Raymond,

In eerste instantie was het idee geplaatst onder de ideeën portal van Youforce Portaal. Inmiddels heb ik deze verplaatst naar de ideeën portal van Self Service. 
Dus inderdaad nu staat het op de juiste ideeën pagina. Voor ons was het in eerste instantie niet duidelijk waar het over ging omdat we ook rapportages hebben binnen het Youforce Portaal. Vandaar ook de vraag ter verduidelijking en hierdoor werd het inderdaad duidelijk dat het Self Service betreft.

 

Ik begrijp dat het vervelend is dat je pas zo laat reactie ontvangt op jouw idee. In het verleden hebben we de ideeën niet altijd goed en consequent opgepakt en vandaar dat je soms op oude ideeën nu pas reactie ontvangt. Ondanks dat ze wat ouder zijn, nemen wij de ideeën binnen de community erg serieus en vinden we het heel belangrijk dat deze worden opgevolgd. Dus ook dit idee zal, samen met het vergelijkbare idee Persoonsnummer in Statistieken: alleen persoonsnummer geven! (SLSR-I-286), een antwoord krijgen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dank je wel @Lotte v Dijk . Zo zie je maar dat ook mijn geheugen mij in de steek laat 🙂 Hopelijk is wordt er snel een oplossing gevonden.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎06-03-2023 11:35 door Raymond_de_Rozario )

Voor de mensen die de formule uit de andere post hebben gemist: =LINKS(R2;LENGTE(R2)-1) extraheer je het dvb nummer . 

 

Daarna kolom selecteren, kopiëren, plakken als waarden in een nieuwe kolom

Raymond_de_Rozario_0-1678098876703.png

 

Daarna via tekst naar kolommen (tabblad gegevens) omzetten naar een getal door meteen klikken op voltooien te klikken.

 

 

 

 

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

De status van dit idee is geüpdatet naar ‘In onderzoek’ en er is een relevant label toegevoegd. Reden hiervoor is dat we in 2022 volop zijn begonnen met Youforce clean up ideeën. Voor Self Service hebben we meer dan 600 verschillende ideeën bekeken en beantwoord.

 

Via ‘Nieuws’ verstrekken we regelmatig informatie over de ontwikkelingen van Self Service, zoals in de laatste 4e Algemene update PD Self Service.

 

Om een weloverwogen antwoord te kunnen geven op dit idee combineren we dit met vergelijkbare ideeën met hetzelfde label. Voorbeelden van deze categorieën zijn:

  • Autorisatie en roltoewijzing
  • E-mail
  • Inzet formulier
  • Koppeling Personeelsdossier

 

We zullen de aankomende maanden gaan bepalen of we een dergelijke categorie kunnen toevoegen aan de roadmap voor Self Service. Zodra we dat hebben bepaald zullen we dit idee een definitieve status geven. Dit kan dus zowel ‘realisatie waarschijnlijk’ worden maar ook ‘afgewezen’.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Christiaan Sluis @Remco te Ronde @Lotte v Dijk Ik zou het meer dan zonde (lees bijzonder raar) vinden als een dergelijk verzoek/idee zou worden afgewezen. De kolom heet persoonsnummer, niet dienstverband id maar dan zonder spatie. Op het moment dat ik een vergelijking wil doen met een rapportage die ik zelf heb gemaakt en de data die in de statistieken staat dan moet ik dus eerst via de work-around die ik zelf heb genoemd/uitgevonden mijn output aanpassen, alvorens ik een vergelijking kan doen. 

 

 

door Christiaan Sluis

Hoi @Raymond_de_Rozario,

 

Ik weet niet waarom je verwacht dat deze zou worden afgewezen? Het is idee is prima en duidelijk, het is nu vooral een kwestie van prioriteit bepalen. Het kan wel zijn dat die prioriteit dusdanig laag staat dat het onredelijk is om hier verwachtingen over te scheppen. Helaas hebben we de prioriteiten nog niet kunnen stellen omdat we altijd ook op andere vlakken moeten ontwikkelen of onderhoud uitvoeren. Je hoort van mij als ik deze en andere ideeën heb beoordeeld.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Ik was mijn ideeën aan het doorlopen en zag jouw laatste opmerking van 31-03. Die laatste zin heeft mij getriggerd.  De tweede zin van bovenstaand bericht stelt mij weer gerust 🙂