Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Zoeken op personeleesnummer in de Portal (YOU-I-17)

door Former Member
Status: Realisatie waarschijnlijk
call nr 507558 zoeken op Elin nummer
Wij hebben een personeelsnummer (elinnummer) kan deze getoond worden in de Portal zodat wij er ook op kunnen zoeken.
We komen vaak tegen dat er meerdere mensen de zelfde achternaam hebben en ook voorletters. Personeelsnummer is en blijft uniek.
Zo kunnen we de juiste personen vinden en koppelen.
9 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wij sluiten ons aan bij dit verzoek. Het is soms echt gissen welke persoon je nodig hebt, wanneer er meerdere personen met dezelfde naam zijn. Of bij personen die van de ene organisatie naar de andere zijn gegaan, dan betreft het dezelfde persoon die daardoor meerdere keren voorkomt in het overzicht. Een personeelsnummer wat zichtbaar is in Portaalbeheer (bij individueel gebruikersbeheer en toegangsbeheer) zou de onduidelijkheid direct verhelpen en voorkomt dat er fouten gemaakt worden.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Wij lopen hier ook tegenaan. Nu lossen wij dit op door een gebruikersoverzicht te downloaden en daar op personeelsnummer te zoeken. Dan krijgen we het gebruikersnummer van Youforce waarmee we in Individueel gebruikersbeheer en toegangsbeheer kunnen zoeken. Dus erg omslachtig.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wij gebruiken het veld Netwerknaam voor de XSSO-oplossing, waarin we het persoonsnummer hebben vastgelegd. Werknemers bij Carante Groep loggen namelijk met personeelsnummer in. Misschien is dit voor jullie ook een oplossing? Ook al gebruik je XSSO-oplossing niet. Door dit veld te vullen met het persoonsnummer, kun je er ook op zoeken. Handiger zou het inderdaad zijn als dit veld wordt toegevoegd. Het gegeven is immers bekend.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dit is een bekende wens en we zijn momenteel ook bezig met een herontwerp van gebruikersbeheer. In het verleden hebben we echter wel meer van dergelijke verzoeken gehad met telkens net een ander gegeven. De ene organisatie wil graag het medewerkernummer zien, de andere weer de netwerknaam, de afdeling, het e-mailadres of telefoonnummer.

We zijn daarom aan het kijken naar een flexibele interface waarbij de beheerder zelf kan aangeven welke informatie hij/zij op het scherm wil zien. Het ontwerp is nog wel in een vroeg stadium en het is niet te verwachten dat op korte termijn het redesign geïmplementeerd is.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Wij lopen hier ook tegenaan. In Friesland is het aantal mensen wat "de Jong", "de Vries", "van der Wal" heet behoorlijk groot. Wat ik nu moet doen is in een apart registratiesysteem de gebruiker opzoeken d.m.v. de netwerk gebruikersnaam. In deze personeelskaart het personeelsnummer opzoeken. Deze invoeren in Beaufort, dan naar digitale salarisstrook. en dan bij inlognaam (als deze staat ingevuld) de tekst te selecteren en dan in youforce daarop zoeken. Het personeelsnummer is op de achtergrond al gekoppeld, hierop zoeken lijkt mij niet bijzonder moelijk om toe te voegen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Sinds de invoering van de nieuwe SSO voeren wij bij het Identity veld de windows gebruikersnaam in. Hierop kunnen zoeken zou ook helpen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen,

N.a.v. een melding die ik via 4Me heb ingediend ben ik er achter gekomen dat via

  • beheer
  • rapportages
  • gebruikersoverzicht downloaden

het personeelsnummer ook wordt meegegeven. Dit wordt dus (ergens) in Youforce opgeslagen. Bij deze nogmaals het verzoek om het kunnen zoeken op personeelsnummer mogelijk te maken.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Zie ook Youforce ID en Gebruiker ID toegevoegd bij Persoon... - Visma Community

Het persoonsnummer lijkt meegenomen te worden in Youforce. Kunnen we hier nu ook op gaan zoeken?

door Sabine Koelewijn

Een kleine update over de status van dit idee. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een nieuw Gebruikersbeheer. Hierin nemen we dit zeker mee. In Autorisatiebeheer hebben we het personeelsnummer ook toegevoegd, zoeken op personeelsnummer is echter nog niet mogelijk.