Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

mailwisseling vanuit alle modules inzichtelijk maken voor beheerder (YOU-I-12)

door Former Member
Status: Niet ingepland

Wat zou het mooi zijn als je als beheerder kan zien welke mails er vanuit YouForce verzonden worden. Dit geldt voor Self Service, Performance Management etc. Nu is het een welles, nietes spelletje met de medewerkers of er wel of geen mailtjes verzonden zijn.

5 Opmerkingen
Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hartelijk dank voor dit idee.
Omdat deze wens al geruime tijd bestaat en het een beperkt aantal of geen kudo's heeft, zal deze wens niet ingepland worden.

Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Madelon van Amersfoort

@Lotte v Dijk 

Jammer om te horen dat hier niets mee word gedaan...

Wij hebben een call uitstaan bij de Servicedesk, omdat dit stuk zo ongrijpbaar is.

 

Voorbeeld van wat er bij ons oa fout gaat bij het versturen van mails vanuit Self Service:

op 03-10-2022 had een mail moeten worden verzonden dit is niet gebeurt (hierop is ook geen uitval te vinden). Vervolgens is de mutatie geretourneerd en op 06-10-2022 is door het opnieuw Behandeld door de HR-Medewerker (exact dezelfde stap en handeling als op 03-10) en wel een mail verzonden.

 

Het geeft een gevoel van ongrijpbaarheid, omdat we er niet op kunnen vertrouwen dat mails vanuit de workflow worden verzonden. Ook wordt er nergens iets gelogd (dit zou al heel erg helpen, net zoals wel wordt gelogd dat stukken naar het dossier zijn verzonden)

 

Er komen nu regelmatig signalen bij mij binnen dat mails niet zijn binnengekomen, maar ik kan dit dus nergens verifiëren. Het draagvlak binnen onze organisatie is al heel erg broos en dit soort zaken helpen hier helaas niet bij.

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

Hallo Madelon, 

 

Zoals ik begrijp loop je voornamelijk tegen een performance probleem aan dat de mail niet consequent wordt verstuurd. Dit is inderdaad iets waarvoor je terecht kan bij het Service Desk. Zij zullen hun best doen om jou verder te kunnen helpen. 

Een overzicht van het verzenden van de mails zou meer een workaround zijn maar uiteraard niet jouw probleem oplossen tot het wel verzenden van de mails.   Hiervoor blijven we dus wel bij ons besluit dat we dit idee niet zullen oppakken. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Lotte van Dijk 

Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Madelon van Amersfoort

@Lotte v Dijk ,  nogmaals jammer om te lezen dat hier niets mee wordt gedaan, dat is mijn inziens echt een gemiste kans.

Het was voor ons gewoon al heel fijn geweest als we middels een logging hadden kunnen nagaan of mails vanuit Self Service wel of niet zijn verzonden. Nu laten we als workaround een groot gedeelte van de mails ook naar een centraal mailadres sturen, dit is heel veel extra werk, maar zo kunnen we wel nagaan of de verwachte mail is verzonden.

 

Ik begrijp (als er wel logging zou zijn) dat als je vervolgens dan tegen problemen aanloopt je bij de Servicedesk terecht kunt, maar onze ervaring is dat deze melding(en) lang (al meer dan 2 maanden) open staan en we er nog steeds niet achter zijn waardoor dit komt....en hoe we het kunnen oplossen.

 

Ook zou een stukje logging helpen in geschillen die we hebben en waarover een rechter uitspraak moet doen...nu is het een welles/nietes spel en kunnen we niet (middels logging) aantonen dat een mail wel is verzonden.

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Niet ingepland