Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

Datum is groter of gelijk aan vandaag

door Schiff01
Status: Gerealiseerd

We zouden graag de mogelijkheid hebben om bij meerdere datum velden te kiezen voor 'datum is groter dan of gelijk aan VANDAAG' (idem dito voor is gelijk aan, is kleiner dan of gelijk aan etc.).

Het gaat onder meer om de velden:

- Datum einde dienstverband

- Datum indienst

- Datum indienst CAO

- Einde verzuimdossier

- Start verzuimdossier

- Einde verzuimgeval

- Start verzuimgeval 

- etc.

18 Opmerkingen
vroom
CHAMPION **
door vroom

Is het geavanceerde filter misschien wat je zoekt? klik op de betreffende tabel, klik bij Filters op het betreffende datumveld, geef aan 'geavanceerd filteren' en dan kan je e.e.a. instellen

vroom_0-1680169974293.png

 

Schiff01
CHAMPION **
door Schiff01

Bedankt voor de reactie. Op de plaats waar nu de datum staat ingevuld zou ik 'VANDAAG' willen invullen, zodat het bestand vandaag de datum 30-3-2023 meeneemt in het criterium, maar op bijv. 1 juni automatisch 1-6-2023 als datum hanteert. 

vroom
CHAMPION **
door vroom

helemaal gelijk, dat is een hele goede vraag!

door Jacqueline van Meeuwen

ik mis de 'NA VANDAAG' ook enorm! 

door Chris van den Berg

Je hebt ook de optie om Relatieve datum te kiezen als filter type:

 

ChrisvandenBerg_0-1680701310486.png

 

Dan kun je wel relatieve de datums selecteren:

ChrisvandenBerg_1-1680701379923.png

 

Is dit een oplossing voor jullie vraag?

 

 

door Jacqueline van Meeuwen

nee, want je wil combineren met oneindig (niet gevuld): Na vandaag OF leeg - bijvoorbeeld bij tijdelijke MGR roltoewijzing

jaartal 2999 is meer dan 100 jaar...

door Chris van den Berg

Voor de meeste einddatum velden hebben we ook een variant waarin de datum altijd gevuld is (2999), die datum velden worden aangeduid met '(slicer)' omdat ze daarvoor vaak het meest handig zijn.

 

We kunnen 2999 wel aanpassen naar 2099. Dan zou het wel op deze manier kunnen werken.

 

Is dat een idee?

Schiff01
CHAMPION **
door Schiff01

Ja, voor zover ik nu kan overzien maakt die aanpassing het inderdaad werkbaar. Ik lees het graag als dit is gerealiseerd.

door Jacqueline van Meeuwen

werkt het dan ook als je geen slicer gebruikt, maar wel wil filteren?

 

 

AngelaHeins-denHoedt
CONTRIBUTOR ***
door AngelaHeins-denHoedt

Niet bij alle datum velden heb je deze optie of kan ik deze aanzetten voor onderstaand item?

AngelaHeinsdenHoedt_1-1685091239596.png

Zo nee, kan dit dan bij alle datum velden worden toegevoegd?

 

door Chris van den Berg

@AngelaHeins-denHoedt in het screenshot gaat het om een berekend veld. Je kunt dit berekende veld optimaliseren zodat het ook als datumveld wordt herkend. Ik verwacht dat dit ook aanbod komt tijdens de komende webinar op 26 juni

door Chris van den Berg

We hebben gisteravond een wijziging aangebracht in alle velden die als einddatum 2999 hadden. Dit jaartal hebben we veranderd naar 2099. Omdat dit je in de filter niet verder dan 100 jaar vooruit kunt kijken was niet niet mogelijk om 'op of na vandaag' na te bootsen. Dit is nu wel mogelijk. 

 

Ook alle berekende velden die jullie hebben gemaakt en waar specifiek dat jaartal werd gebruikt hebben we voor jullie aangepast naar 2099, zodat al jullie rapporten gewoon nog werken!

ChrisvandenBerg_0-1693406104870.pngChrisvandenBerg_1-1693406115700.png

 

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Gerealiseerd
 
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Niet dat de huidige mensen er last van zullen hebben, en misschien is er in de toekomst al weer een totaal andere tool en maak ik mij zorgen om niets. Over 76  jaar is het 2099, moet het jaartal wat jullie er hard hebben ingezet van tijd tot tijd worden aangepast? Niets negatiefs over de oplossing, gewoon meedenkend naar de toekomst.

ElmerH
CHAMPION *
door ElmerH

Hi @Chris van den Berg ,

 

"Ook alle berekende velden die jullie hebben gemaakt en waar specifiek dat jaartal werd gebruikt hebben we voor jullie aangepast naar 2099, zodat al jullie rapporten gewoon nog werken!"

 

Helaas bleek bij ons dat een rapport door deze aanpassing niet meer werkte. 

Vraag: waarom gaven de berekende velden geen foutmelding zodat we dit eerder konden constateren? Nu moest de interne klant aan de bel trekken.

 

Dit is een pleidooi voor zowel idee: status rapportages als idee: zoeken in welk rapport een rubriek / veld gebruikt wordt

 

mvrgr, Elmer

door Chris van den Berg

@ElmerH dat is vervelend zeg. Weet jij zo waar het fout ging in die berekening? Wat is de naam van die berekening?

ElmerH
CHAMPION *
door ElmerH (Bijgewerkt ‎01-09-2023 15:42 door ElmerH )

@Chris van den Berg deze 2 waren aan het toestanden: @einddatum_na_dud en @if_einddatum_na_dud (deze gingen fout omdat ze verwezen naar   @einddatum=dud_ipv_2999, en de naam van dit berekende veld is niet gewijzigd terwijl bovenstaande 2 wel waren veranderd met de verwijzing naar @einddatum=dud_ipv_2099...............

door Chris van den Berg

@ElmerH  oke, dat verklaart het issue wel ja. In het vervolg zullen we hier wat zorgvuldiger mee omgaan en/of actief communiceren. Indien dit nog eens nodig blijkt te zijn.