Mijn Communities
Help
Anne Hendrickx
CONTRIBUTOR *

Geboortemaand apart noteren

door Anne Hendrickx
Status: Nieuw

Hi! Is het mogelijk om een veld toe te voegen om de geboortemaand (en eventueel dag) apart toe te noteren, zodat je ook rapporten kan draaien met alle jarigen in een bepaalde maand? 

4 Opmerkingen
karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Het veld geboortedag staat niet in het datamodel, wel het jaar, kwartaal en maand.

Ik heb deze nu zelf ook toegevoegd aan onze datamodel.

Bij gebruik in het rapport er wel aan denken dat er op dit veld geen Sum staat of iets dergelijks 

karlWegner_0-1730813164981.png

Inske Reumer
CONTRIBUTOR **
door Inske Reumer

@Anne Hendrickx , Ik heb zelf een rapport met berekende velden gemaakt. Ik wil deze wel met je delen, maar zie dat ik geen bijlagen toevoegen. Daarom heb ik deze op een beveiligde schijf gezet. Hierbij de link: https://my.hidrive.com/share/olxcaw.b5q

Het rapport heeft 2 tabbladen. Het geboortejaar van de medewerker is niet zichtbaar. 
Op het 1e blad staan de verjaardagen van de huidige en volgende maand. Het 2e tabblad geeft een jaaroverzicht weer. 

In het excel staan de acties welke je moet uitvoeren en de berekende velden welke je zelf moet aanmaken.
En je kunt het rapport daarna natuurlijk naar eigen wensen aanpassen.

Inske Reumer
CONTRIBUTOR **
door Inske Reumer

@Anne Hendrickx , ik heb geprobeerd om je een privé bericht te sturen met het wachtwoord welke je nodig hebt. Kun je hierover contact met mij opnemen? Wellicht lukt het jou om mij een bericht te sturen welke ik kan beantwoorden.

Inske Reumer
CONTRIBUTOR **
door Inske Reumer

@Anne Hendrickx ,Ik heb het rapport nog wat aangepast. Er is nu maar 1 blad welke standaard de huidige maand laat zien. Je kunt in het filter erboven meerde maanden selecteren of een andere maand: 

Weergave rapportage.png