Mijn Communities
Help
Sofia Bakx
CONTRIBUTOR ***

Instroom Dashboard kijkt naar CAO datum in dienst dit geeft een vertekend beeld

door Sofia Bakx
Status: Nieuw

Vorige week heb ik een analyse gemaakt van het instroom dashboard, hier merkte ik op dat de cijfers van de nieuwe medewerkers afweken van de werkelijk instroom. 

Ik heb hier een call voor aangemaakt #55618022 *YR: Vraag mbt instroom Dashboard

Het blijkt nu dat er in het Dashboard wordt gekeken naar de CAO datum in dienst en niet de werkelijk in dienst datum. 

Voor ons is het Dashboard hierdoor niet te gebruiken, ik kan me voorstellen dat meer mensen hier mee te maken hebben.

Is het mogelijk dit aan te passen in jullie Dashboard?

4 Opmerkingen
karl Wegner
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door karl Wegner

Het is maar hoe je het bekijkt. 

Wil je de instroom weten van een persoon, dan kijk je naar de rubriek Datum indienst CAO. Wil je de instroom weten van een dienstverband, dan kijk je naar de rubriek Datum indienst. Het geeft volgens mij juist een scheef beeld als je voor de instroom de rubriek Datum indienst van een dienstverband gebruikt. Bijvoorbeeld een medewerker gaat van oproepkracht aansluitend naar een reguliere functie. Het dienstverband van het oproepcontract wordt uitdienst gemeld en er wordt een nieuw dienstverband aangemaakt aansluitend aan het vorige dienstverband. Deze medewerker zien wij niet als een nieuwe instroom, maar is een administratieve oplossing. Bij het nieuwe dienstverband registreer je bij de rubriek Datum indienst CAO de datum indienst van het oproepcontract. 

Sofia Bakx
CONTRIBUTOR ***
door Sofia Bakx

Wij hanteren de overheidsdiesttijd van het ABP  in het systeem dit is gebruikelijk voor de Gemeenten, dit kan dus ver terug gaan in het verleden waarin de diensttijd bij andere werkgevers hierin meetelt. Voor ons dus niet bruikbaar. 

@karl Wegner 

karl Wegner
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door karl Wegner

@Sofia Bakx  

Kan je het rapport niet kopiëren en in het filter de rubriek Datum indienst CAO vervangen voor Datum indienst?  

Sofia Bakx
CONTRIBUTOR ***
door Sofia Bakx

@karl Wegner  helaas hebben we geprobeerd maar we kunnen de rubriek niet terugvinden???