Mijn Communities
Help
Linda_FB_WMD
CHAMPION *

Organisatiecijfer voor managers zichtbaar maken in Dashboards

door Linda_FB_WMD
Status: Nieuw

Wij willen dashboards aan managers beschikbaar stellen waarin ze zowel hun eigen cijfers als dat van de totale organisatie kunnen zien. Bijvoorbeeld de ziekteverzuimcijfers van hun eigen team ten opzichte van het totale ziekteverzuimcijfer van de hele organisatie. Zelfde geldt voor percentage uitstroom etcetera. Als ik dat zo autoriseer, krijgen ze direct toegang tot alle gegevens van de hele organisatie, zouden ze dan bijvoorbeeld een personeelslijst draaien, dan staat iedereen daar op. Dat is niet wenselijk. Echter willen onze managers wel weten hoe zij er qua KPI's voor staan ten opzichte van de hele organisatie. Ik zou dit graag mogelijk zien worden.

3 Opmerkingen
S_Kuijer
CHAMPION **
door S_Kuijer

Hoi @Linda_FB_WMD 

Die behoefte heb ik ook aan Visma doorgegeven: autorisatie per dashboard en niet cumulatief op basis van andere dashboards.

Voor nu heb ik het tijdelijk opgelost: geanonimiseerde dashboards (zoals verzuim) - toegang tot alle data

En per afdeling (dashboards met persoonsgegevens) een hard filter per dashboard op afdeling (kostenplaats) en die in aparte autorisatiegroepen geplaatst. Bewerkelijk maar voor nu de enige oplossing.

Gr Sas

 

Linda_FB_WMD
CHAMPION *
door Linda_FB_WMD

Hoi @S_Kuijer , bedankt voor je reactie. Begrijp ik het goed dat jij dan voor elke afdeling een apart dashboard hebt gemaakt waar je zijn/haar kostenplaats uitfiltert? Dat is wel een oplossing maar wel erg omslachtig en bewerkelijk als er een nieuwe leidinggevende op het team komt of als je iets wilt wijzigen in een dashboard (dan moet je dezelfde wijziging in al die dashboards doorvoeren). Of denk ik te moeilijk en doe jij het anders?

S_Kuijer
CHAMPION **
door S_Kuijer

Hoi @Linda_FB_WMD , ja ik plaats een hard filter in een dashboard op kostenplaats (afdeling) en die promoveer ik in de autorisatiegroep van die afdeling. Ca. 10 afdelingen. En ja bewerkelijk. Bij Visma aangegeven dat autorisatie per dashboard moet plaatsvinden (en niet cumulatief). Ik heb geen idee wat de status hiervan is.

Gr Sas