Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Rapport promoveren: kopiëren in plaats van verplaatsen

door Anonymous
Status: Alternatief aanwezig

Bij promoveren van een eigen rapport uit ‘Mijn rapporten’ naar de ‘Standaard rapporten’ wordt het rapport verplaatst. Het zou wellicht beter zijn indien het rapport gekopieerd wordt, zodat het behouden wordt in de map 'Mijn rapporten'. Nu moet het rapport weer terug gekopieerd worden naar ‘Mijn rapporten’.

5 Opmerkingen
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: In onderzoek

Interessant idee Mark!  Ik ga dit navragen bij mijn collega die dit op kan pakken. Ik houd je op de hoogte!

MSchopman
VISMA
door MSchopman

Dag Mark,

 

Om snel toegang te krijgen tot (jouw) interessante rapportages kun je deze aan je favorieten toevoegen. Deze optie vind je terug op zowel de kaart - klik de ster aan - of onder het menu bij elke kaart.

 

Dat rapportages verdwijnen uit "mijn rapportages" is van origine een bewuste keuze geweest omdat het promoveren van een rapportage impliceert dat je daarmee ook de verantwoordelijkheid over de rapportage overdraagt aan de organisatie; vaak gestuurd door de functioneel beheerder. Eenmaal overgedragen wil je niet dat er continue wijzigingen plaatsvinden zonder inspraak van de organisatie.

 

Is het werken met favorieten een voor jou werkbare situatie?

 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dank voor het antwoord @MSchopman . 

 

Het ging mij meer om het verplaatsen ipv kopiëren.  Je uitleg hierin is helder. Gewoon iets voor ons om rekening mee te houden indien we een back-up van het rapport achter de hand willen houden. 

MSchopman
VISMA
door MSchopman

We kunnen ook kijken naar bijvoorbeeld de mogelijkheid om een kopie te maken op het moment van promoveren.

 

Dus op het moment dat de knop "promoveren" wordt gebruikt tonen we nu het dialoog met de mogelijkheid om doelgroepen te selecteren. In datzelfde dialoog kunnen we eventueel een optie introduceren "Behoud een kopie van dit rapport in mijn rapportages".

 

Punt is echter dat alle wijzigingen op dit rapport dan geen invloed hebben op het gepromoveerde rapport en dan speelt bij mij de vraag "wat is de achterliggende noodzaak?".

 

Als je nog steeds wijzigingen wilt toepassen op het gepromoveerde rapport - omdat in realiteit niet de functioneel beheerder maar de auteur van het rapport nog steeds de daadwerkelijke aanpassingen verricht - dan moeten we wellicht kijken of we hier iets in kunnen betekenen qua user interface; of dat we nog duidelijker moeten kijken naar óf we het eigenaarschap overdragen of behouden bij de originele auteur van de rapportage.

 

 

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig