Mijn Communities
Help
RutgerH
CONTRIBUTOR ***

% nul-verzuim toevoegen aan verzuimstatestieken en dashboard

door RutgerH
Status: Gerealiseerd

Is het mogelijk om aan de verzuimstatestieken 12 MND ook het % nul verzuim toe te voegen?

 

11 Opmerkingen
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: In onderzoek

Jazeker, een goed idee! Deze staat op de planning. Met een beetje mazzel in april al, maar als dat concreter is laat ik dat hier weten!

Gerdine
CHAMPION *
door Gerdine

Is er al meer bekend hierover? In onze organisatie is ook behoefte aan overzicht van nul-verzuimers. Deze is wel in RVM beschikbaar, maar willen we ook in Youforce Reporting beschikbaar stellen voor managers.

Angelique
CONTRIBUTOR ***
door Angelique

@Gerdine , waar is deze in RVM beschikbaar dan? 

Gerdine
CHAMPION *
door Gerdine

RVM rapportage type Verzuimanalyse totaal geeft weer hoe vaak 0 maal wordt verzuimd in totaal getal.

Daarnaast kun je bij RVM rapportage type Verzuim naar medewerkers zien welke mensen 0 dagen ziek zijn. 

door Chris van den Berg

Deze hebben we vorige week toegevoegd aan het analytics model. Voor zowel normaal percentage en het voortschrijdende percentage:

 

ChrisvandenBerg_0-1700744255541.png

 

RutgerH
CONTRIBUTOR ***
door RutgerH

@Chris van den Berg , naar mijn idee is het % nul verzuim het % medewerkers wat in een periode van 12 maanden niet ziek is geweest. Het geen nu is opgeleverd is het eigenlijk het beschikbaarheids% in een maand. 

Staat mijn definitie (en die van het cbs) voor Nul verzuim ook op de backlog?

 

Groet,
Rutger

door Chris van den Berg
Voor het percentage van de afgelopen 12 maanden kun je de variant in de folder voortschrijdend gemiddelde.
RutgerH
CONTRIBUTOR ***
door RutgerH

Deze had ik inderdaad gevonden. Alleen is niet het cijfer wat ik verwacht

RutgerH_0-1700838015404.png

 

Ik ben op zoek naar : "het aantal medewerkers wat niet ziek is geweest (geen ziekmelding heeft gehad) in de laatste 12 maanden / het totaal aantal medewerkers wat in de laatste 12 maanden werkzaam is geweest". 

 

Hiermee kan het zijn dat een bedrijf met 100 medewerkers waarbij iedere medewerker 1 dag ziek is geweest een 12 mnd voortschijdend verzuim% heeft van een 0.5% maar een %Nul verzuim van 0% (0/100). 

 

Met dit cijfer kan je zien of een kleine of grote groep van je medewerkers verantwoordelijk is voor het verzuim% 

 

 

door Chris van den Berg

@RutgerH de definitie die wij nu hebben gehanteerd zagen we ook bij veel report builder rapporten bij onze klanten. Daarnaast zie ik deze definitie ook terug bij Vernet. Bij CBS kan ik deze definitie niet terugvinden, maar wellicht heb jij een ander document/link? Ik ben benieuwd!

 

 

 

VERNET:

ChrisvandenBerg_0-1701160003684.png

 

door Chris van den Berg (Bijgewerkt ‎01-03-2024 15:39 door Chris van den Berg VISMA )

@RutgerH  zie dit releasebericht % Nulverzuim berekening aangepast 

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Gerealiseerd