Mijn Communities
Help
Angela Heins
CHAMPION *

Aanpassen naam van rubrieken bijvoorbeeld: P06926 Netto diversen 00926

door Angela Heins
Status: Bestaat al

In het verleden zijn er declaratieformulieren aangemaakt zonder rekenbladen. Hierin dient de medewerker zelf te kiezen welke Netto diversen zij dienen te gebruiken.

 

Je kan de naam van de Netto diversen 00926 niet aanpassen, daardoor is het niet duidelijk voor de medewerker welke zij dienen te gebruiken. Is er een mogelijkheid dat je de prompt van de rubriek, in SS kan aanpassen zonder dat deze wordt overschreven als er een import gedaan wordt vanuit B4Online.

 

We hebben ook FS0036 voor FS0035 geplaatst en dan een script om FS0035 automatisch te laten vullen, maar helaas blijven we hierop een foutmelding:

AngelaHeins_0-1652697588515.png

 

Iemand een idee??

 

8 Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Angela Heins, je kunt in het formulier de declaratierubriek koppelen. Open het formulier en klik op het icoontje hieronder geel gemarkeerd.

LiekeSterkHuis_0-1652699111325.png

 

 Daarna kun je de gewenste rubrieken aanvinken die in het formulier staan en nodig zijn. 

LiekeSterkHuis_1-1652699239792.png

 

Angela Heins
CHAMPION *
door Angela Heins

Hoi Lieke,

 

Dank je wel voor het meedenken. Maar zoals je op het plaatje door mij toegevoegd is dat al gedaan.

 

Het gaat mij om de benaming van de rubriek, deze kan je aanpassen bij rubrieken, echter wordt dit overschreven als je vanuit B4Online weer een import doet.

 

door Remco te Ronde

Beste @Angela Heins 

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen het bericht Youforce Cleanup ideeën zullen meerdere Visma|Raet collega's de aankomende tijd helpen in de beoordeling van de ideeën. 

 

En ik zag in dit idee dat @Lieke Sterk Huis je al een enorm stuk op weg heeft proberen te helpen.

 

Allereest lees ik in je bericht ''Het gaat mij om de benaming van de rubriek, deze kan je aanpassen bij rubrieken, echter wordt dit overschreven als je vanuit B4Online weer een import doet.''. Dit komt waarschijnlijk omdat je in Self Service / Beheer / Systeem / Groepen / 1 gekozen hebt voor ''Rubriek prompt overnemen van rubriekomschrijving''. Als je zelf niet bewust bent waarom deze optie ''aanstaat'' kan je het beste met een consultant of het ServiceCenter overleggen wat de voor&nadelen van deze keuze zijn.

 

Uitgaande dat je deze keuze aan hebt staan kan je het beste het volgende proberen:

1) Ga naar HR Core Beaufort / Applicatiebeheer / Rubrieken 

2) Pas de omschrijving van de rubriek aan

3) Wacht tot de ''Incidentele export TM en HSS'' met ''Rubriekentabel en referentiewaardes'' is gedraaid (of start dit handmatig)

4) Na verwerking van deze export vanuit HR Core Beaufort naar Self Service zal je handmatige aanpassing die je eerder deed in de rubrieken van Self Service niet meer overschreven worden. Want de omschrijving uit Beaufort wordt getoond.

 

Eventuele extra uitleg over het aanpassen vind je in het volgende kennisbank artikel van het Visma|Raet Service Center:

https://sc-raet.itrp.com/knowledge_articles/44265

Angela Heins
CHAMPION *
door Angela Heins

Beste @Remco te Ronde,

 

Sorry dat ik even niet heb gedacht om bij Self Service / Beheer / Systeem / Groepen. Dit zijn dingen die je niet snel aan denk.

En volgens mij had ik dit niet uit het stukje van Lieke kunnen halen.

 

Dit is ooit voor mijn tijd ingesteld. Daarnaast geef je aan dat ik misschien een consultant of met het servicecenter had kunnen overleggen. Ik heb hier een call 25921473. Hier heb ik dit antwoord niet gekregen. 

 

Daarnaast heb ik ook gezocht in de kennisbank, maar heb dit niet kunnen vinden.

 

 

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Angela Heins 

 

En als je de omschrijving van de rubriek ook in beaufort aanpast?

Angela Heins
CHAMPION *
door Angela Heins

@Marianne Marsman 

 

Dank je wel. Dit is al opgelost. Ik had namelijk allang een call gemaakt bij de Servicedesk. 

Hier kreeg ik helaas bovenstaand antwoord niet wat @Remco te Ronde vermeld. Zijn collega's zijn hier ook niet van op de hoogte.

 

Maar heb na overleg met de Servicedesk de rubriek in B4 onder standaard Rubrieken aangepast. Nu gaat dit goed.

 

 

 

 

 

door Remco te Ronde

Fijn dat het nu is opgelost. Ik sluit het idee af zodat eventuele andere organisaties mee kunnen lezen hoe ze deze aanpassing ook kunnen doorvoeren.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Bestaat al