Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Aansturing regeling verlof en bezetting in onderdeel Formatie en Organisatie vanuit SS met koppeling naar B04 (SLSR-I-8)

door Anonymous
Status: Gerealiseerd

Nu wordt een medewerker ingevoerd via SS en moeten we via een checklist de collega er op attenderen om nog handmatig in Beaufort de verlofregeling aan te sturen (medewerker krijgt vanuit SS automatisch nummer 1 maar deze is onjuist) en formatiebeheer in te vullen. Wij willen naar 100% invoer via SS.

15 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Hoi @Anonymous ,

 

Vanzelfsprekend realiseer ik mij dat ik op een heel oud idee uit 2016 reageer. Daarom is het ook een beetje raar dat ik het idee veranderd naar ''gerealiseerd''. 

 

Want klanten van Visma|Raet klanten die werken met HR Core Beaufort Online. Het is mogelijk om een workflow te maken met bijvoorbeeld de naam ''verlofregeling toekennen'' die gekoppeld is aan een zogenaamd GR-formulier. Daarmee kan je de professionals de verlofregeling laten invullen via Self Service.

 

Wat je nog precies bedoeld met het vullen van ''formatiebeheer'' kan ik niet reproduceren. Maar hopelijk helpt bovenstaande tip al om in ieder geval de verlofregeling via Self Service te laten vullen.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Remco te Ronde 

Gisteren heb ik een test gedaan met het aanmaken van een nieuwe medewerker en in diezelfde dialoog de verlofregeling opgeven. Helaas werkt dat niet bij nieuwe werknemers en zullen we toch nog achteraf de verlofregeling moeten toekennen.

door Remco te Ronde

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek,

 

Wat goed dat je het getest hebt. Dit idee ging natuurlijk over de mogelijkheid om een verlofregeling aan te sturen. Daarom is de status 'gerealiseerd'.

 

Wat betreft jouw vraag heb ik even gezocht in de kennisbank. Daarin lees ik:

De enige voorwaarde is dat het GR-formulier altijd het laatste formulier in de dialoog is. Na een formulier met type GR kan er géén ander formulier worden opgenomen in de dialoog.

 

Dus wellicht is het verstandig om na te gaan of je het GR-formulier had toegevoegd als laatste stap in de dialoog. Daarnaast kan ik niet terugvinden of er een uitzondering is met de werking van een GR-formulier in een NW-dialoog.

 

In de praktijk zou je daarnaast ook kunnen overwegen om in je 'nieuwe medewerker-dialoog' een logica op te nemen met een datum veld die b.v. alleen wordt gevuld bij medewerkers met een relevante arbeidsrelatie. Vervolgens zou je op basis van een actief signaal de workflow 'toekennen verlofregeling' kunnen starten. 

 

Hopelijk je hiermee meerdere alternatieven gegeven te hebben om verder te testen.

 

 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

Dag @Remco te Ronde , het GR-formulier was het laatste formulier in de dialoog. Daar lag het niet aan. Maar ik denk, dat het komt, omdat de persoon nog niet bekend is in Beaufort. In het GR-formulier was daardoor nog geen informatie beschikbaar over die persoon. De persoonsgegevens worden immers met dezelfde workflow meegeleverd aan Beaufort.

Wij overwegen inderdaad om er een actief sitnaal op in te richten.

Jeroen Coret
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek 

 

Het toekennen van de verlofregeling bij nieuwe medewerkers is mogelijk. Ik heb dat inmiddels bij meerdere klanten ingericht. 

 

Moeten wij even schakelen waar het eventueel aan zou kunnen liggen? Ik ben te bereiken op 06-83004997 of jeroen@jeroencoretconsultancy.nl.

 

groet jeroen

Astrid Mulder
CONTRIBUTOR ***
door Astrid Mulder

Hoi Gea,

 

Dit kan niet instroomproces, omdat de medewerker nog niet bekend is in HR Core Online. Hier liepen wij ook tegenaan. Wij hebben nu de verlofregeling in 2e proces (aanvullen gegevens door medewerker) opgenomen. 

 

mvgr. Astrid Mulder

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Astrid Mulder ,

Vandaag heeft @Jeroen Coret  me laten zien hoe hij het heeft ingericht. Ik mistte FS0060 op mijn formulier, en dat bleek de sleutel. Het is mij nu wel gelukt om de verlofregeling aan te sturen vanuit het instroomproces.

door Remco te Ronde

Wat een topper is @Jeroen Coret  ! Super bedankt Jeroen dat je @Gea Bussink-Veerbeek (en iedereen die meeleest met dit item op de community)  hebt geholpen met aanvullende informatie. Bedankt!

HansD1
CONTRIBUTOR ***
door HansD1

@Gea Bussink-Veerbeek of @Jeroen Coret  

 

Zouden jullie de inrichting van het formulier kunnen delen, zodat anderen daar ook gebruik van kunnen maken?

Of is dit formulier in de omgeving van Visma/Raet op te halen?

 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@HansD1 , het gaat om een GR-formulier:

GeaBussinkVeerbeek_0-1675362391659.png

 

 

HansD1
CONTRIBUTOR ***
door HansD1

@Gea Bussink-Veerbeek 

Dank, ik ga er mee aan de slag.

Walter Hol
CONTRIBUTOR ***
door Walter Hol

@Remco te Ronde , allereerst heel fijn dat deze optie nu ook beschikbaar is in Self Service. Maar ik heb natuurlijk wel gelijk weer wat te wensen. Ik zie dat het noodzakelijk is om de gekozen verlofregeling op het formulier eerst op te slaan voordat je op knop verder drukt. Gebruiker ervaart dit als een overbodige handeling. Kan opslaan niet aan knop verder gekoppeld worden?

 

door Remco te Ronde

Hoi @Walter Hol,

 

Super fijn dat je zo blij bent met deze functionaliteit.

 

Dit idee (Aansturing regeling verlof en bezetting in onderdeel Formatie en Organisatie vanuit SS met koppeling naar B04 (SLSR-I-8)) is 'gerealiseerd'.

 

Als jij verdere verbeteringen ziet is het handig om een nieuw idee aan te maken. Zo houden we samen de community zo overzichtelijk mogelijk. 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Remco te Ronde

Niet helemaal terecht om deze wens op 'gerealiseerd' te zetten. Het is weliswaar mogelijk om de verlofregeling aan te sturen vanuit een Self Service formulier, maar het is nog niet mogelijk om Formatie en Organisatie vanuit Self Service te laten vullen. En die wens leeft nog onverminderd sterk.

Je moet in Formatie en Organisatie waarden invullen die al bekend zijn in HR Core, maar op het moment van invullen heb je ze alleen paraat als je ze voor jezelf noteert. Dit moet allemaal handmatig  gebeuren als een vervolgactie op een mutatie vanuit Self Service is daarom erg gevoelig voor fouten.

Svp de status aanpassen naar 'deels gerealiseerd'.

 

door Remco te Ronde

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek,

 

Je hebt gelijk  dat het lastig is als er in één idee twee totaal verschillende verbeteringen staan. Dan had de status 'deels gerealiseerd' beter gepast. Maar helaas bestaat die status niet.

 

Voor nu kies ik er daarom voor om 'gerealiseerd' te gebruiken. Want verlof is een veelgebruikte functie voor veel organisaties. Het wordt breed gebruikt bij diverse (denctrale)-overheid organisaties maar ook binnen zorg-organisaties. En gezien de reacties op dit idee uit 2016 zijn veel organisaties erg blij dat de verlofregeling aan te sturen is vanuit Self Service.


Formatie en Organisatie is een veel specifieker onderdeel van HR Core Beaufort. Van de 11 stemmen/kudo's is het helaas niet te achterhalen welke organisaties belang hebben bij Formatie en Organisatie. Dus om te zorgen dat het helder volgbaar is sluit ik dit idee uit 2016. 

 

Het vastleggen van Formatie en Organisatie in Self Service zal dan via een nieuw idee gemeld kunnen worden. Daarmee kunnen we vanuit Self Service beoordelen in hoeverre het past binnen de roadmap. Dat zullen we altijd op dezelfde manier afwegen als alle ideeën, waarbij mede het gebruik van Formatie en Organisatie ook mee zal wegen in de afweging.