Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Actieve signalering aan takenlijst koppelen (YOU-I-179)

door Anonymous
Status: Afgewezen

Ik geef toe het is ook een stuk onwil en opvoeden, maar ik merk dat nog steeds dat een niet onaanzienlijk deel van de leidinggevenden er geen gewoonte van heeft gemaakt om periodiek even in te loggen in Youforce en kijken of hun takenoverzicht taken vermeldt die nog uitgevoerd moeten worden. In Self Service zou je nog een e-mail kunnen instellen wanneer een medewerker wat indient, maar een leidinggevende loopt niet te wachten op 10 e-mails wanneer er 10 declaraties worden ingediend en dat zou dan nog alleen voor Self Service zijn dus dat is niet echt een optie.

Derhalve zou het een beter idee zijn, dat dagelijks, zeg om 11:00 in de ochtend het systeem kijkt of er acties in de takenlijst staan en indien het geval is een e-mail naar de leidinggevende stuurt om deze dat er acties staan in zijn takenoverzicht. Alleen een verwittiging van dat feit is voldoende, welke acties en hoeveel ziet betrokkene wel wanneer deze inlogt op Youforce.

4 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: YOU-I-179
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Een goede aanvulling op mijn melding, waarin ik aangaf dat een medewerker (niet alleen LG) een herinneringsmail moet krijgen als een melding langer dat x-aantal dagen open staat:

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste Anonymous,

 

Het is inderdaad erg vervelend als gebruikers van Youforce workflows laten open staan. Vermoedelijk gebeurt dit niet alleen in Self Service, maar bijvoorbeeld ook met taken uit Verzuim Management of met acties die een manager moet ondernemen op basis van een actief signaal.

 

De aankomende maanden introduceren we Mijn Youforce. Daarmee krijgt de inbox (overzicht met alle openstaande taken uit alle modules) een hele prominente plek. Tevens gaan we in 2023 zorgen dat gebruikers (zoals managers) ook deze taken kunnen zien in de Youforce app op hun smartphone. We hebben goede hoop dat daarmee het voor gebruikers (zoals managers) nóg beter inzichtelijk is dat ze taken moeten uitvoeren.

 

Ook met de nieuwe Inbox in zowel Mijn Youforce als de Youforce app kunnen we helaas niet voorkomen dat gebruikers totaal niet inloggen. Echter daarvoor geloven we niet in het introduceren van automatische e-mails. Welllicht kunnen de statistieken van Self Service (openstaande workflows) in combinatie met het overzicht van roltoewijzigen helpen om dergelijke afdelingen/managers te identificeren en te bespreken waarom ze taken vanuit het HR-systeem laten liggen.

 

Om die redenen is het idee 'afgewezen', wetende dat er wordt gewerkt aan verbeteringen om wel meer inzicht te geven voor openstaande taken.