Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Autorisatie op dienstverbandniveau mogeljk maken (SLSR-I-266)

door Former Member
Status: Afgewezen

Binnen de HRSS kan ik alleen autoriseren op het niveau van de afdeling / team. Ik kom echter steeds vaker tegen, dat ik zou moeten kunnen autoriseren op het niveau van een dienstverband. Manager X is leidinggevende van personen 1,3,5,7 en 9 op afdeling A, en manager Y is leidinggevende van personen 2,4,6 en 8 op afdeling A. Die noodzaak zie ik bij een klant die graag reorganiseert, waarbij dit splitsen van de medewerkers op één team een voorloper is van een formele reorganisatie, maar ook bij een meer informele, kleinschalige klant die efficiency met andere middelen probeert te bereiken en niet zozeer hecht aan het roeren in de organisatiepot.

Het personeelsdossier biedt deze mogelijkheid wel, en maakt me gelukkig. De HRSS, een compleet andere product, biedt deze mogelijkheid niet, en maakt me wat minder gelukkig.

1 Opmerking
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Former Member,

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen het bericht Youforce Cleanup ideeën zullen meerdere Visma|Raet collega's de aankomende tijd helpen in de beoordeling van de ideeën. 

 

Dit idee om een extra laag in autorisaties aan te brengen hebben we niet als voornemen. Dit zou juist extra beheerlast geven en zorgen voor een afwijkende werking van Self Service. Want het kan inderdaad een wens in Self Service oplossen maar gaat dan weer niet op voor actieve signalering in HR Core Beaufort.

 

Als in dit voorbeeld één persoon leidinggevende van personen 1,3,5,7 en 9 op afdeling A, en manager Y is leidinggevende is van personen 2,4,6 en 8 op afdeling A zou ik je aanraden om het in HR Core Beaufort op te lossen. Door bijvoorbeeld afdeling A1 en afdeling A2 aan te maken.