Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Back up rol vanuit Beaufort meenemen naar Hr Self Service (SLSR-I-44)

door Former Member
Status: Bestaat al

In onze org.structuur in Beaufort hebben wij managers en backup managers vastgelegd. De managerrol wordt meegenomen naar Self Service, maar de back up rol niet. Zodoende moet er altijd nog handmatige vastlegging in Self Service gedaan worden.

Tevens is het vreemd dat in de koppeling van Beaufort met RVM de koppeling wel doorwerkt t.a.v. de back ups. De applicaties werken dus niet op een zelfde manier.

5 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Als de manager in Bo4 is ingevuld (MGR) en dit gaat door naar HRSS, dan staat er USermanagement aan. Dus de Back-up rol gaat ook mee naar Self service. In authorisatieprofiel heb je dan een manager rol met verbijzondering MGR. Je kan dan een Backup rol maken met verbijzondering Back-up manager. Of klopt dit niet met je ervaring?

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Hallo Ben,

Die optie kende ik idd niet. Maar als ik nu dus de verbijzondering BU gebruik. Hoe herken ik dan welke managers dit zijn? Want zij zijn niet zichtbaar in Afdelingsmanager, of mis ik hier ook iets?

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Hoi Trudie, dat is inderdaad het nadeel van User Management. De manager is standaard ingericht en het is duidelijk zichtbaar in HRSS welke mensen dit zijn. De BU zijn alleen zichtbaar in het Organogram van Bo4. Hooguit kun je met Impromptu een uitdraai maken van alle BU's. Aan de hand daarvan zie je dan per kostenplaats wie BU rechten heeft hiervoor.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wij zijn geen voorstander van de rol BU in de organisatiestructuur van Beaufort. Noodgedwongen gebruiken wij deze wel voor Verzuimmanagement, maar liever hebben wij het zoals dat is ingeregeld bij Self Service. Laat de leidinggevende/gebruiker zelf een vervanger instellen met begin- en einddatum. Wij hebben meer dan 3500 organisatorische afdelingscodes in onze organisatiestructuur geregistreerd staan. Jaarlijks hebben wij 2000 wijzigingen in de orgsnisatiestructuur. Meer dan 400 medewerkers in de rol MGR. Je begrijpt dat dit een hele klus is om dit goed bij te houden. Voor de standaard MGR hebben wij het goed dichtgetimmerd, maar een back-uprol krijgen we van alle kanten door. Wel wanneer het nodig is, maar niet meer als het is beëindigd, dus snel vervuiling.

De rol BU snel afschaffen en regelen in Verzuimmanagement dat de gebruiker zelf een vervanger kan inregelen. Dit geldt tevens voor personeelsdossier en Performancemanager.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Bestaat al

Beste @Former Member ,

 

Het is weliswaar een oud idee uit 2016. Maar gelukkig had een andere gebruiker je in 2016 al op weg geholpen met het juiste antwoord. Inderdaad de back-up rol is via het activiteitenprofiel in Self Service ook goed te koppelen. Fijn om te zien dat een andere gebruiker je al heeft kunnen helpen in 2016.😀