Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Bij einde dienstverband ook alle arbeidsvoorwaarden beeindigen (SLSR-I-324)

door Anonymous
Status: Afgewezen

Ons Raet pakket is gekoppeld via een interface aan een internationaal HR pakket van Talentsoft, welke gebruikt wordt door ons moederbedrijf.

Met deze interface hebben wij gemerkt dat bij een beeindiging van het dienstverband, enkel het dienstverband zelf wordt beeindigd, maar de losse arbeidsvoorwaarden elementen (zoals salaris, functie, contract) als het ware 'open' blijven staan. Dit zorgt voor grote problemen in de koppeling naar Talentsoft op het moment dat de betreffende medewerker nadien weer opnieuw in dienst komt (danwel na tijdelijk extern te hebben gewerkt, danwel bij een overgang tussen 2 entiteiten. Mdw wordt dan immers uit dienst gemeld bij entiteit 1 en volledig opnieuw in dienst bij entiteit 2.).

We zien dat in Talentsoft deze gegevens dan door elkaar gaan lopen, omdat bijvoorbeeld de oude functietitel niet afgesloten is. De mdw in kwestie heeft dan ineens 2 actieve functietitels, salarissen, contracten etc.etc.

 

Ons verzoek is om tegelijk met het 'einde dienstverband' ook een einddatum te hangen aan de overige arbeidsvoorwaarden.

Dit idee is besproken met onze accountmanager Frank Weijers.

2 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Je hebt dit punt ondergebracht bij Self Service, maar ik neem aan dat Talentsoft gevoed wordt met de BINT vanuit Beaufort?
Het zou betekenen dat alle velden in de historie een einddatum zouden moeten krijgen.
Daarnaast ga ik er vanuit dat als de persoon opnieuw in dienst komt, hij een nieuw dienstverband krijgt. Dan kunnen er toch geen arbeidsvoorwaarden openstaan? Tenzij deze applicatie uitgaat van een persoon en niet van een dienstverband. En dan vraag ik me af of je de bron moet aanpassen of de ontvangende applicatie.

Ariejan Boon
Carante Groep

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Anonymous ,

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen het bericht Youforce Cleanup ideeën zullen meerdere Visma|Raet collega's de aankomende tijd helpen in de beoordeling van de ideeën.Zo zag ik dit idee. Je idee gaat over HR Core Business.

 

Dit is het systeem van Visma | YouServe. Sinds augustus 2021 zijn Visma|Raet en Visma|YouServe 2 losse bedrijven. Jouw idee hoort dus bij onze collega's van Visma|YouServe.

 

Zij hebben een eigen community die je kunt vinden via:
https://community.visma.com/t5/Visma-YouServe/ct-p/nl_ys_Visma_YouServe