Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***

Bij gebruik user-management kan hogere manager geen vervanging inregelen (SLSR-I-146)

door Gea Bussink-Veerbeek1
Status: Bekend probleem

Wij hebben het voorrecht om voor een klant een geheel nieuwe Self Service omgeving te bouwen. Daarbij kunnen wij met een schone lei beginnen zonder last van keuzes uit het verleden die door de ontwikkeling zijn ingehaald (bijv. namen van ongebruikte knoppen en activiteiten die je blijven achtervolgen, inrichting organisatiestructuur met managers op eigen OE).

We wilden volledig met user-management gaan werken, geen afdelingsgroepen meer maar alles aangestuurd vanuit de MGR en HMGR-rol. Echter, de hogere managers kunnen dan geen vervanging instellen voor hun HMGR-rol. Ook ik als beheerder kan dat niet voor hen regelen. Voor de hogere managers heb ik daarom toch afdelingsgroepen aangemaakt, maar ik vind dit een gemiste kans binnen user-management.

Graag zou ik zien, dat dit manco snel wordt opgelost.

2 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Gaat dit ingeregeld worden? Het kost ons nu ook al jaren ontzettend veel werk om handmatig een gebruikersrol voor tekenaars aan te maken puur voor het kunnen instellen van de vervanging. Als het voor MGR mogelijk is, dan zou dit toch voor alle andere rollen uit de roltoewijzing mogelijk moeten zijn? Ze kennen immers, zoals Thijs van lienen aangeeft, een verbijzondering (TKR, HGL etc).

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Bekend probleem

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek1

 

Sinds het indienen van dit idee zijn er veel ontwikkelingen geweest in Self Service. Rondom 'vervanging' hebben wij recent een volledige nieuwe functionaliteit gerealiseerd in de Youforce app & desktop. In het nieuwsbericht Vervolgstappen vervanging hebben we meer toelichting hierop gegeven. Ook hebben we vanuit 1e Algemene update PD HR Self Service 01-11-2022 toegelicht dat we op termijn vanuit Self Service willen gaan aansluiten op deze nieuwe centrale 'vervanging'.

 

Concreet betekent dit:

  • We sluiten dit en alle andere ideeën op het Self Service ideeën forum rondom 'vervanging'. We geven de status 'bekend probleem'. Er zal echter geen aanpassing meer worden gedaan aan de huidige werking van 'vervanging' in Self Service. Innovatie op 'vervanging' vindt plaats in de nieuwe centralere vervanging functionaliteit.
  • We vragen de gebruikers van de nieuwe functionaliteit regelmatig feedback in de app met een vraag 'hoe eenvoudig was het om vervanging in te stellen'
  • In alle interactie met beheerders van Youforce en op basis van eventueel nieuwe/vergelijkbare ideeën op Ideeën forum van de Youforce app bepalen we verdere verbeteringen.

Het goede nieuws is dat de nieuwe functionaliteit conform 'Vervanging in te stellen door alle rollen' inderdaad werkt voor alle rollen. Dus ok TKR of HGL zoals aangegeven door @Former Member