Mijn Communities
Help
Raymond de Rozario
CONTRIBUTOR **

Binnen gebruikersrol kunnen zoeken op yf gebruikersnummer/email enz. i.p.v selectie box

door Raymond de Rozario
Status: Afgewezen

Binnen gebruikersrol (Beheer, Autorisatie, Gebruikersrol) is het alleen mogelijk om een gebruiker te selecteren vanuit een lijst. Dit is enorm omslachtig. Waarom wordt niet de mogelijkheid geboden om te zoeken op in ieder geval het Youforce gebruikersnummer of e-mailadres? De meeste namen zijn niet uniek. Helemaal niet in een provincie waar het aantal de Vries en de Jong veelvuldig aanwezig is. Kan in ieder geval een zoekvenster worden toegevoegd, waarbij ik het unieke Youforce gebruikersnummer kan invoeren?

RaymonddeRozario_0-1645546584594.png

 

5 Opmerkingen
Bas van de Ven
CONTRIBUTOR **
door Bas van de Ven

Het moet dan wel een alternatief zijn of een aanvulling op de selection list. Niet i.p.v. de selection list.

Voor mij is het gebruikersnummer niets zeggend en moet ik eerst opzoeken binnen gebruikers beheer. 

 

Het zoeken op karakters binnen de string zou voor mij een beter alternatief zijn. Ik zoek nl. nog wel eens op voorletters om vervolgens de achternaam te kiezen. In jouw afbeelding is dat op die plek niet mogelijk. Bij het zoeken binnen de bestaande gebruikersrollen is dat bijv. wel mogelijk. Binnen een selection list moet dat ook mogelijk zijn.

Raymond de Rozario
CONTRIBUTOR **
door Raymond de Rozario

Een aanvulling is zeker een goede optie. De reden dat ik het gebruikersnummer noemde is omdat deze uniek is. Namen als de Jong, de Vries, Veenstra komen hier in Friesland te vaak voor, ook i.c.m. een zelfde voorletter. Nog meer ideaal zou zijn dat er kan worden gezocht op het personeelsnummer waar de medewerker binnen Beaufort onder bekend staat. Een lijst die bestaat uit meerdere kolommen (naam en gebruikersnummer/personeelsnummer) zou ook helpen.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Raymond de Rozario ,

 

Inderdaad het selectiemenu 'gebruiker' is klein. En het bevat zowel de 'eindgebruikers' als de 'PSA gebruikers'. Deze tabellen zijn als volgt opgebouwd:

  • Eindgebruiker = Achternaam, voorletter (gegevens afkomstig uit HR Core Beaufort)
  • PSA Gebruiker = Eigen opmaak en stijl van namen door de beheerder

Je hebt gelijk dat het makkelijker zou zijn als de tabel 'gebruiker' meer zoekopties heeft. Maar toch wijzen we het idee af op basis van de volgende argumenten:

  • Hoe meer gebruik je maakt van roltoewijzingen vanuit HR Core Beaufort hoe minder je handmatig hoeft vast te leggen in de gebruikersrol
  • Grote organisaties kunnen best 50 - 100 PSA gebruikers hebben. Maar als je die tabel opbouwt met b.v. voornaam, tussenvoegsel, achternaam dan is acceptabel hoe de huidige selectie voor  'gebruiker' werkt

 

Hopende je toegelicht te hebben waarom we dit idee niet gaan oppakken. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen @Remco te Ronde ,

 

Het is maar goed dat de MI-rapporten straks helemaal worden vervangen door Youforce reporting. Dit was de voornaamste reden waarom ik er tegenaan liep. Dat zou dan inhouden dat ik voor de MI-rapportages ook al een rol had moeten aanmaken. Dit is trouwens bij de implementatie nooit verteld...Alleen de omslachtige werkwijze:

 

Selfservice

Beheer

Tabblad Gebruikersdefinitie

Eindgebruiker aanmaken

Tabblad Autorisatie

Gebruikersrol aanmaken

Dag wachten

Management Informatie beheer instellingen

 

Ik blijf het "bijzonder" vinden dat het personeelsnummer, wat hét unieke nummer is bij een medewerker, niet mee wordt genomen naar Youforce. Tot nu toe heeft niemand mij hier een logische en duidelijke verklaring voor kunnen geven. Heb jij die wel?

 

Groeten,

 

Raymond

 

 

 

 

door Remco te Ronde

Hoi @Raymond_de_Rozario,

 

Heb het even nagevraagd bij mijn collega's van reporting. De ''oude'' MI-rapporten (ook wel bekend als Report Builder) en de ''nieuwe'' Youforce Reporting halen beide uit Self Service op welke afdelingen een gebruiker rechten op heeft. Aan de werkwijze om gebruikers op te nemen in de Self Service tabel 'eindgebruikers' veranderd niets zodra je Youforce Reporting gaat gebruiken. Maar het advies is wel om het te doen via de roltoewijzing vanuit HR Core Beaufort. Dan hoef je dit niet handmatig te doen in Self Service.

 

Vaak hebben dit soort keuzes historisch gezien een logische oorzaak. Lang geleden had je 'Impromptu' op je eigen netwerk waar ook HR Core Beaufort stond. Daarin kwamen de autorisaties uit de 'autorisatietabel' van HR Core Beaufort. Daarin waren de mogelijkheden beperkt en mede daarom gaf je bijvoorbeeld nooit een manager toegang tot 'Impromptu'. En ook was 'Impromptu' natuurlijk niet zo eenvoudig te begrijpen voor een 'manager' of 'HR-advisieur' als de nieuwe Youforce Reporting.

 

Met het online beschikbaar maken van de rapportages (eerder met MI-rapporteren en nu met Youforce Reporting) is het mogelijk geworden om veel meer gebruikers toegang te geven tot rapporteren. Denk bijvoorbeeld aan managers. En omdat Self Service al zó goed is in het berekenen van autorisaties was/is het logisch om de autorisaties te gebruiken uit Self Service voor de rapportage tool.