Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Centraal user management voor PSA gebruikers in Self Service (YOU-I-110)

door Former Member (Bijgewerkt ‎03-03-2023 12:38 door Remco te Ronde VISMA )
Status: In onderzoek

Momenteel kun je centraal user management gebruiken voor de eindgebruikers binnen Self Service. Raet heeft ervoor gekozen om het niet te laten gebruiken voor de PSA gebruikers. Ook voor deze groep zou het heel erg handig zijn om centraal user management te kunnen gebruiken.

Je creëert hiermee transparantie door de rechten allemaal vanuit beaufort te laten regelen.  

5 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Beste J. Coret,

 

Ik ben het wel met je eens v.w.b. transparantie - en vooral de mogelijkheid om vanuit Beaufort wel autorisatie overzichten te kunnen draaien.
Bij kleinere organisaties zal dit redelijk te doen zijn. 

Echter, bij wisseling van een P&O-er of een salarisadministrateur bij meer dan 600 kostenplaatsen even een PSA-er toevoegen, vind ik ook weer niet zo handig. Of er zal een massamutatie mogelijk moeten zijn in de organisatiestructuur..., maar dat is weer ene nieuwe wens neem ik aan 😉

Ariejan Boon
Carante Groep

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Beste ArieJan,

Helemaal eens dat wanneer je organieke structuur zo groot is je af moet vragen of het dan wel werkzaam is. Het is dan ook geen verplichting om het op die manier aan te vliegen indien je gebruik maakt van centraal usermanagement maar dan heb je in ieder geval de keuze of je het wel of niet toe wilt passen voor die groep. Nu is die keuze er helemaal niet.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Beste J. Coret,

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Meteen dan ook maar een zoekfunctie in de organisatiestructuur inbouwen? 😉
Ik heb je idee geliket.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Mijn voorstel zou zijn om de Beaufort gebruikers mee te geven aan Youforce. Beaufort gebruikers worden dan meegegeven aan Youforce en kunnen aan de hand van hun Bo4 gebruikersgroep automatisch rechten krijgen. Dan moet er wel een veld komen in bo4 om bij de gebruiker aan te geven welk personeelsnummer eraan gekoppeld is. In HRSS/PDOL/Portaalbeheer kan de Bo4 gebruikersgroep de basis zijn om te bepalen welke rechten de professional moet krijgen.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

De status van dit idee is geüpdatet naar ‘In onderzoek’ en er is een relevant label toegevoegd. Reden hiervoor is dat we in 2022 volop zijn begonnen met Youforce clean up ideeën. Voor Self Service hebben we meer dan 600 verschillende ideeën bekeken en beantwoord.

 

Via ‘Nieuws’ verstrekken we regelmatig informatie over de ontwikkelingen van Self Service, zoals in de laatste 4e Algemene update PD Self Service.

 

Om een weloverwogen antwoord te kunnen geven op dit idee combineren we dit met vergelijkbare ideeën met hetzelfde label. Voorbeelden van deze categorieën zijn:

  • Autorisatie en roltoewijzing
  • E-mail
  • Inzet formulier
  • Koppeling Personeelsdossier

 

We zullen de aankomende maanden gaan bepalen of we een dergelijke categorie kunnen toevoegen aan de roadmap voor Self Service. Zodra we dat hebben bepaald zullen we dit idee een definitieve status geven. Dit kan dus zowel ‘realisatie waarschijnlijk’ worden maar ook ‘afgewezen’.